.

Mamselamsen

tisdag, januari 22, 2008

Se där ja.

Fler än jag som har läst boken "”Allen Carr’s Easy Way To Stop Smoking”... till tre fjärdedelar. Jag slutade läsa för jag tyckte att han ville hjärntvätta mig....

(Vänta.... ska bara ut på balkongen och ta ett bloss. BRB)

....... och det var så uppenbart att jag blev förbannad.... tände en cig och stoppade boken i bokhyllan.

Jag ska sluta.... inte idag, för den här dagen är ju ändå nästan slut.... men en dag kommer jag att bli så svinsur över att jag alltid glömmer att ta med mig cigaretterna när jag ska någonstans, att jag kommer att vrida skallen av paketet när jag kommer hem. Stephan säger att jag inte är någon riktig rökare, för en riktig rökare skulle aldrig glömma en sån grej. Så, eftersom jag inte är någon riktig rökare, ska det väl inte vara någon större match att sluta... när den dagen kommer.

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Fniss :-) Jag som trott att du var rökare på riktigt och nu kryper det fram att du är en liten fuskrökare! :-)

8:39 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Om en människa hade tvingat dig på liknande sätt som rökningen gör så hade du nog slagit backut - mao du är faktiskt en SLAV!

Och förresten göder du staten genom att elda upp sina surt förvärvade slantar!

/T ss som är hur duktig som helst ;))

9:00 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

pgw: Japp, en fuskare är jag.

Syrran: Förnuftiga du!!! :-)

9:57 fm  
Blogger mitt fyrverkeri tycker...

Jag tror att det är skillnad på att Vilja sluta röka och att Vilja vara rökfri.
När jag läste boken var jag öppen för all hjärntvätt och ville ändra mitt tänk kring rökandet och gjorde det. :)

10:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka