.

Mamselamsen

tisdag, januari 22, 2008

Varför bloggar jag?

Det är inte:

- för att ge ut bloggen som bok... trots erbjudanden.
- för att tjäna pengar på reklam på sidan... trots erbjudanden.
- för att bli krönikör eller författare.
- för att visa upp hur många som länkar till mig.
- för att visa upp hur många resp. få läsare jag har... har räknare, men en dold.
- för att hamna på en massa Bloggtopp-listor.
- för att få en massa kommentarer. Fy fan vad jag ljuger.... jag älskar kommentarer!

Jag bloggar enbart för att jag tycker att det är kul och att jag ser att jag börjar få lite kläm på var man sätter ut kommatecken.... och att jag har chansen här att göra "reklam" för saker som jag tycker ska ha det Men när jag inte tycker att det är kul längre.... ja, då skiter jag i det.... vilket jag gjort ett antal gånger.

Men just nu är det kul, för jag har tid och inspiration. Men den där "obegränsade" tiden har jag förmodligen bara kvar i en högst tidsbegränsad period framöver... och sen får vi se hur det blir med "fjamsskrivandet" här.

Skulle vara intressant att få höra varför Ni bloggar?

Over and out/Mamselamsen


Uppdatera.

Jag glömde att skriva att tack vare bloggen har jag även fått vänner för livet.... och en massa trevliga bekanta.

Uppdaterad IGEN.
Efter att ha läst igenom vad jag skrev här: Gud vilket trist och meningslöst inlägg. Jag undrar varför jag skrev det?

6 Kommentarer:

Blogger Musikanta tycker...

Jag funderade en stund på varför jag bloggar och kom fram till att det faktiskt är roligare att blogga än att skriva dagbok. Och bloggen är ju faktiskt ingenting annat. Det som skiljer den från dagboken är att man får kommentarer ibland på det man skrivit. Dagboken var ju jättehemlig - åtminstone när man var tonåring. Jag tror att man måste vara intresserad av andra människor också när man bloggar. En kommentar leder kanske till en ny bekantskap som t.ex. den här. Man kan få tröst, uppmuntran och stöd av kommentarerna, vilket sannerligen behövs mellan varven. Sen måste man ju förstås gilla att skriva!

2:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Musikanta: Jamnen, just precis så är det... jag kom bara inte på det själv.

3:49 em  
Blogger dyermaker tycker...

Jag bloggar för att annars så exploderar jag. Och för att det hjälper mig att sortera; detta att sätta ord på tankar, idéer, känslor, infall och andra goa grejer.

5:50 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

dyemaker: Också en anledning god som någon. Jag kan nog sälla mig till det också.

/Mamselamsen

5:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag började 2005 då jag hört så mycket om bloggar. Har alltid skrivit om mitt vardagliga liv. Sen när jag blev gravid och när Melvin föddes kändes det kul att skriva ner allt som en dagbok, jag gör ju böcker av min blogg med jämna mellanrum så när Melvin blir större vill han kanske kika på vad jag skrev om honom när han var liten (så det gäller att tänka på vad man skriver *S*)

10:17 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Mölndalsbo: Jösses, vilken grej! Att jag inte tänkt på det... fast jag tror inte att min stora ungar vill ha min blogg som bok... de kan ju läsa själva... ibland till deras stora fasa.

Men det du gör är ju kalas.

6:09 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka