.

Mamselamsen

lördag, januari 19, 2008

OK, det blåser som fan.....

.....men bara ibland. Det är väl det som kallas byar.

Jag är glad att vi flyttat in till stan, från de s.k. ytterområdena. Jag sitter här i soffan och lyssnar på vindflöjeln på tornet...... den gnäller betänkligt emellanåt. Sen är jag gruvligt glad över våra kakelugnar som nu sprakar förnöjt. Jag behöver i alla fall inte frysa om strömmen mot all förmodan skulle försvinna.

Och sen är jag skitglad över att jag jagade ut Stephan på balkongen igår, så vi fick in alla renar och granar.

Tja, vad ska jag sedan vara glad över? Inte ett skit... jag är bara avundsjuk... faktiskt grön av avund... på Camilla, som nu befinner sig i Rom med en skitsnygg karl. Jag är inte avundsjuk på karl´n..... han är alldeles för ung för mig.... och jag har för den delen redan dragit vinstlotten vad det gäller den saken.... men R O M ! Jag har aldrig varit i R O M. Satan!

Over and out/Mamselamsen, som haft så fördömt mycket att stå i idag att hon inte ens hunnit borsta tänderna.... men ska..... NU!