.

Mamselamsen

fredag, januari 18, 2008

Klara färdiga gå... klockan är fem!

"Skål, ta mig fan!
Skumpa1
Jaja..... jag vet! Fel glas.... igen. Men ärligt talat orkar jag bara inte ta fram de riktiga skumpaglasen.... och sen behöva handdiska dem. Nä, det duger gott med ett Campariglas, som inte "dör" i diskmaskinen.

Och tänk att något som ser så äckligt ut, kan bli så gott när det är klart.
Kött
Saffransgryta!

Och sedan, innan jag stänger ner för kvällen. Jag skrev ju förut idag att jag skulle iväg och fota Stephan, när han lär ut Hästskokastarmagin. Här är han, med en mycket intresserad elev! Shit, vilken stilig karl jag har... även om Ni nu bara får se honom bakifrån. Herre Gud.... ibland har jag lite svårt att fatta att han bara har lite drygt fyra år kvar till sextio.... och jag bara lite lite mer. Något är jävligt fel..... för vi känner oss inte mer än som tjugotvå.
Stephan förklarar

Over and out/Mamselamsen, som skapar och dricker skumpa... och skapar... och dricker ännu mer skumpa.

2 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Nu kände jag plötsligt saknaden efter matbloggen din. Den där det kulinariska såg maskstunget ut...
Där bilderna vittnade om en tillagningskonst utanför det tänkbara.
Den som gav viktreducerandet ett grönaktigt ansikte.
Ta hit den bloggen. Min våg står på All Time High!
Hjälp en dam i nöd!

11:23 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Lilla b: Vet du.... jag har tagit bort de andra bloggarna. Jag skrev ju inget på dem. Och de låg då alltså bara och skräpade ute i cyberrymden. Faktiskt har jag tagit bort lite grejor på den här bloggen också.... dock ej inlägg.

Men OK.... vil du ha receptet på min Saffransgryta, då ska du få det. Det faktiskt ett ganska smalt recept och en av mina favoriträtter.

Och i ärlighetens namn... min våg har också börjat öka en del.

/Mamselamsen

8:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka