.

Mamselamsen

onsdag, januari 16, 2008

Det var länge sedan jag skrev om något jag läst.

Men nu har jag hittat en höjdare helt i min smak. "Andras pengar" av Tomas Arvidsson.
Andras p
Som många redan vet, har jag med förkärlek en CD-bok på när jag går och lägger mig..... jag somnar så bra då. Men icke med denna boken på.... jag låg med värsta Trixieögonen och glodde ut i natten! Inte för att kårarna kröp utefter ryggraden, utan för att jag så evinnerlig gärna ville veta hur det skulle gå för dem. Slutet var en höjdare och inte alls vad jag hade räknat med.

Detta är en bok som är så nära Lisbeth Salander man kan komma... om Ni förstår vad jag menar.

Nästa bok (i pappersform) som ligger på nattygsbordet är "Domedagen gryr" av Arto Paasilinna. Jag har älskat hans böcker, men anser att hans tre sista böcker har varit skit och jag iddes inte ens slutläsa dem. Så nu ställer ett stort hopp till att Paasilinna har rätat upp sig och fått tillbaka den forna formen från tider när han bl.a. skrev "I harens år", "Den ljuva giftkokerskan" och " Det kollektiva självmordet".

Over and out/Mamselamsen, som alltså går och lägger sig med Arto ikväll.

8 Kommentarer:

Blogger Unknown tycker...

Åhhh vad jag saknar att läsa...

Men snart går väl Vildingens "jagärensomkattsomvillhauppmärksamhetochläggermejimammasbok-period" över.

9:04 fm  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Din tid kommer! Jag läste nog inte en bok från okt, 1978 till nov1995.... förutom barnböcker.

/Mamselamsen

9:42 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Den bästa boken (cd-bok:), av Paasilinna tycker jag är 'Världens bästa by', den var oslagbart kul!

9:49 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Strumpstickan: Ja, den var riktigt rolig.

10:10 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Kan meddela att han är en väldigt trevlig och artig herre dessutom.
Träffade honom på bokmässan -06.

Bra att du påminde, jag har boken i hyllan.

10:53 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra: Läs den! Jag fullkomligt älskade den.

1:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Är Tomas Arvidsson samma Tomas Arvidsson som var rektor på Kalmar högskola i början av 80-talet? Carina

3:39 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Carina: Ingen aning.... jag bara lånade denna CD-boken på bibblan, för jag tyckte den verkade bra.

/Mamselamsen

4:25 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka