.

Mamselamsen

tisdag, januari 15, 2008

Det tycker jag absolut!

De skriver i Aftonbladet: ”Homosexuella ska få visa sin kärlek” genom genom att gifta sig i kyrkan. Det tycker jag visst att de ska få göra om de anser att det är viktigt.

Själv har jag gift mig två gånger... med samma "gubbe".... på Tingsrätten i Norrköping och kommunhuset i Kalmar... men så är jag inte så mycket för religion heller. Vi var bara ute efter en stor fest och de juridiska lagarna.

Älskade varandra... tja, det gjorde vi ändå.

Over and out/Mamselamsen, som ska gifta sig en tredje gång.... nästa gång vi kommer till Vegas... av en Elvis.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Vi kyrkan är inte svenska folkets cermoniorganisation, det står alla fritt att starta en sådan men likväl som man inte tvingar den lokala fotbollsklubben att anordna cermonier kan man inte tvinga kyrkan ehller.

Äktenskapet är inte för all kärlek....finns många fler kärleksrelationer än vad som är äktenskap.

8:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nineve: Så tycker du... och det får du. :-)

12:29 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka