.

Mamselamsen

fredag, januari 25, 2008

Vad är det som händer?

För några år sedan var jag galet glamorös.... eller i alla fall jobbade på det. Och nu för tiden är allt som bortblåst... det känns liksom inte viktigt längre. Nu åker de grova höga knytskorna på.... på med jeans som sett bättre dagar.... samma jacka ( även om det hänger ett tiotal i garderoben.) Jag har slutat att byta handväska stup i kvarten... även om det ligger bortåt hundra och skräpar lite här och där. Jag kränger på mig en halsduk som verkar bra, även om den är galet illceriseprickig. Och när jag tittar ner på mig nu, upptäcker jag att jag har ett koftset som är illgrönt. Iiiiiii........

Är jag på väg att bli egendomligt excentrisk.... precis som min far?

Eller kan det vara det "nya svarta"? Excentrisitetsmaklöshet.

Inte fasen vet jag.... men skönt är det.

Over and out/Mamselamsen, en färgskräck i tantkropp.

2 Kommentarer:

Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Om du vore ett kvällstidningslöp skulle det helt enkelt stå:
ÄR DU SLUT NU
MAMSELAMSEN?

7:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Förmodligen! :-D

8:49 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka