.

Mamselamsen

onsdag, januari 30, 2008

Det där med kattor.

Det är rätt konstiga typer.
Ostress
Elsa kan strosa runt i lägenheten..... kolla lite här... kolla lite där (mest i papperskorgar efter tops). När hon gjort det en bra stund, sätter hon sig ner mitt på golvet... glor in i väggen och börjar spinna. Först lite tyst.... sen högre och högre.... till slut liksom piper det där spinnet så man hör det ända till andra änden av lägenheten. Och hon fortsätter att glo som en idiot rakt rakt in i väggen. Hade hon tagit det till nästa nivå, är jag övertygad om att hon hade börjat sjunga lite smått. Men hon kommer aldrig så långt.... för innan dess vräker hon sig på rygg... mitt på golvet och somnar som en gris.

Detta händer även varje kväll när jag gått och lagt mig. Då hoppar hon upp på klaffbyrån bredvid min säng och börjar vrålglo på mig.... och spinner som en total "maniac"!.

Jag undrar vad som rör sig i den hönshjärnan?

Over and out/Mamselamsen

6 Kommentarer:

Blogger dyermaker tycker...

Är du säker på att du vill veta? ;)

10:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä... jag tror inte att hon är riktigt som hon ska vá! =)

Eller så är miljöskadad.

10:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror hon sitter och spinner för att gon är så nöjd med sina väluppfostrade burköppnare och matserverare ;o)

Eller? *S*

1:14 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ok. Gon = hon. Bara så du vet ;o)

1:15 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror hon försöker hypnotisera dig!
T ss

2:32 em  
Blogger PGW tycker...

Hon har hittat några intressanta droger i en handväska i en garderob som du har glömt ;-)

8:42 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka