.

Mamselamsen

fredag, november 23, 2007

IDOL!

Jag läser i tidningarna att Amanda kommer att få mer studiotid än andra om hon vinner IDOL.

Schwiiiiish..... försvann hon som favorit för mig. Jag hatar orättvisa.... även om det är vansinne att spela in en album på två veckor.

Så nu blev det väldigt enkelt för mig.

Go Daniel go!

Men å andra sidan tror jag inte att det skulle påverka Amanda ett skit. Skivbolaget har ju ändå bestämt att hon ska bli en stjärna.

Är man bra och inte kommer bland de första platserna, kan det vara en välsignelse. Se bara på Chris Daughtry..... hur ofantligt mycket större är inte han, om man jämför med den gråhårige killen (som jag inte ens minns namnet på) som vann. Och det berodde på att Chris inte blev "upptajtad" av ett skivbolag, utan kunde dra hem och fortsätta med sitt egna band och sin egen musik och välja hur han ville ha det.

Ohhhhh...... jag älskar Chris Daughtreys musik och röst!

Bara lyssna här !!!

Och skulle det vara så att man vill ha en mjukare version av låten, gjorde Camilla en ballad av det hela. Jag satt vid datorn och jag hörde hur hon klinkade runt på sitt piano och efter ett par minuter kom hon ut och ville att jag skulle lyssna och det blev så här!

Over and out/Mamselamsen.

6 Kommentarer:

Blogger Rexxie tycker...

Camillas version är gigantiskt mycket bättre!

10:56 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Åh det är mer än musik. Underbart vackert.

11:19 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag gillar verkligen också den killen. Camillas version var väldigt bra!!"Morskan"

11:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Rexxie: Tack! Jag har hälsat henne... och hon kramar om dig via cyberrymden.

Nicoline: Visst är han skitbra, Daughtrey.... hade jag varit 30 år yngre och ogift, hade jag nog lagt in en stöt. Fast..... han är visst gift.

Morskan: Jag ska hans skiva inlagd på min MP3-spelare idag. Jippie!

9:43 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Morskan: Glömde visst ett "få" i meningen ovanför.

9:44 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Millan är så bra på ballader! Sådan känsla.

11:59 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka