.

Mamselamsen

måndag, november 19, 2007

En sån där underbart härligt grå dag!

En dag när jag lägger all nödig och onödig stress åt sidan.... helt enkelt stryker bort 90 % i "attgöralistan".

Jag ska ta en paus i allt som "måste" göras.... dra på mig varmjackan, mössa och vantar och bege mig ut på en riktigt lång "långsamhetspromenad". En promenad där jag verkligen upplever det jag går förbi.

Japp..... den gamla stressen har börjat göra sig bemärkt igen.... men den här gången ska den inte få ta över. För varje steg jag tar i naturen dunstar den bort och när jag kommer hem, är jag en ny människa som tog sig tid för sig själv.

Tack o lov att jag känner igen "utbrändhetssignalerna" nu för tiden.

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Ja, för faen, Mamsselamsen, lyssna i tid på signalerna!

Här har du en ntressant blogg att läsa om klimatmyter:

http://www.moderna-myter.se/

2:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har börjat arbetsträna nu jag, äntligen. Så jag kommer verkligen se till att tagga ner för att lära mig ta det lilla lugna. Jag vill inte heller hamna i väggen igen. Men jag är i alla fall och arbetstränar där jag vill vara, och det underlättar massor =)

2:50 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Dutti tös - så ska man ta dö på utbrändhetsspöket! ;o)

6:54 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Japp, och det räckte med en dag där jag verkligen gick igenom igen varför symtomen gav sig till känna igen.

/Mamselamsen

7:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka