.

Mamselamsen

onsdag, november 21, 2007

Den här julen kommer att skilja sig från alla andra jular.

Iallafall julklapparna. Förr har det alltid varit glassiga och stylish paket under granen. Men i år är det helt annorlunda. En unge har köpt bostadsrätt, den andra flyttar till en pytteliten lägenhet i Wasasatan.

Alla paket är är hårda och består enbart av grejor till hemmet. Hm... inte så vansinnigt kul att köpa... men vá fasen.... det är ju vad de önskar sig, så då får det bli så.

Fast! Jag kommer säkert att smyga in ett och annat glitterspray och bijouteri mellan alla slevar, salladsskålar och kastruller.

Själv önskar jag mig en bärbar dator. Jag är så trött på att sitta fast med min stabila och stationära dator i ena änden av lägenheten. Jag vill också kunna bära runt på min dator i lägenheten, som alla nu gör här. Jag vill vara en i gänget...... "bäradatorgänget"! :-)

Men vi får väl se hur snäll tomten tycker att jag varit under året.

Over and out/Mamselamsen, som även i år önskar sig en Ferrari och en Rolexklocka som är fullknökad med brillianter.