.

Mamselamsen

fredag, oktober 26, 2007

Tittar på IDOL... och jag gråter.

Daniel står där och sjunger "Imagine" för sin far, som har gått bort. Jag har tårar i ögonen, för jag har varit på begravning idag. En vän, sen nästan trettio år tillbaka, dog för tre veckor sedan. Bara... pang... och så var Bettan borta. En förbannad hjärnblödning tog bort henne från oss.

Jag tänker på Stefan och de fyra barn som blev kvar. Fan.... det är orättvist! Hon blev bara 46 år... och hennes barn har ingen mamma längre.

Jag tänker även på en bekant i Sacramento, som drabbades av samma jävla hjärnblödning för en månad sen. Fyra dagar efter att hon fött sitt tredje barn. Hon är bara 34 är.... men kommer aldrig att bli OK igen.

En rejäl tankeställare till mig och andra. Ta vara på dagen och alla nära och kära... vi vet inte när det tar slut.

Over and out/Mamselamsen.

7 Kommentarer:

Blogger Cornelia tycker...

JAg har också varit på begravning idag. En gammal jobbarkompis som bara hann vara pensionär i 2 år.

9:56 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Så fullkomligt gräsligt!

Mamselamsen

1:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men Mamsen, så trevligt att du är tillbaka. Ligger i soffan o slöläser gamla bloggar och så chansade jag...and here you are!

11:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men Mamsen, så trevligt att du är tillbaka. Ligger i soffan o slöläser gamla bloggar och så chansade jag...and here you are!

11:21 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Du har så rätt, vi vet aldrig vad som händer nästa dag så lev bra en dag i taget...

Kram!

10:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kapple: Fast jag är bara här lite sporadiskt.

Monica: Ja... det MÅSTE man!

4:04 em  
Blogger G.E-Online tycker...

Shit alltså, ditt inlägg får en att tänka till en smula. Min fru fick en hjärnblödning när hon var 27 år gammal. Bara tanken att hon skulle drabbas av en till och kanske dö skrämmer mig som fan. Jag beklagar sorgen.

10:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka