.

Mamselamsen

tisdag, oktober 09, 2007

Jösses!

Jag var stressad hela dagen igår..... alla dessa auktioner som gick ut på Tradera. Så mycket har jag lärt mig som nybliven Traderian att det är jäkligt noga med att vara snabb och inte blanda ihop grejorna. Och jag tror att jag redde ut det, men jag sprang som en idiot mellan datorn och alla nya trattisar som Stephan och Camilla plockade igår. Och framåt natten packade jag. De sista paketen packades i pizzakartonger.... man får hoppas att glasögonen inte luktar oregano när de kommer fram. :-)

Jag hade förbjudit Stephan och Camilla att plocka mer än en kasse svamp var.... men Nä, det höll de inte. De släpade ytterst stolta hem fyra kassar. Det är väldigt roligt att plocka svamp, men mindre roligt att rensa dem. Fingrarna blir alldeles svarta "badkarsskrynkliga" eftersom svamparna är så blöta. Ok... nu ligger de på tork i trapphuset, så där kommer man inte fram. Men nästa gång de sticker iväg ut i skogen, ska jag minsann kolla genom bilen, så de inte har smugglat med sig en massa extrakassar.

Som sagt... massa auktioner gick ut igår och det gör jag inte om. Tre om dagen får det bli så att min vackra hjärna inte börjar koka. Och framåt kvällen idag lägger jag nog ut de här.
Camillatillbloggen2

Hm.... en klocka mitt i skallen.... inte så bra kanske. :-) Måste klippa! (Ja, jag vet att vi inte tagit ner vissa ljusslingor sen i julas.... men vi har dem i allafall inte tända.)
Camillatillbloggen
Oaooooow! Yves Saint Laurent!!! Faktiskt skithäftiga... får se om jag behåller dem. NIX, inga fler glasögon till Mamselamsen. *slår mig i skallen*.
Camillatill bloggen
Vilken tur att jag inte har fler auktioner som går ut idag, för idag väntar IKEA! Har ryktesvägen fått reda på att de har juldekorerat. Ja, Ni vet ju knäpp jag är med julen, så jag måste ju bara dit.

Over and out/Mamselamsen

Uppdaterad.
Jag fick ett mail från en kvinna i förrgår. Hon påstår att jag är en välsignelse som lägger ut glasögon på Tradera. Dé Ni! :-) Hon var så vansinnigt trött på alla glasögon som är moderna idag. Att alla ser likadana ut... små och fyrkantiga! Och i och med det finns det bara tre glasögon; dam-herr-barn... och det är ju inte mycket.

Hm.... gillar tanken på att vara en välsignelse. Jag har berättat det för Stephan, men han bara kvider av skratt och försöker slita den osynliga glorian av mig. Konstig karl! :-)

4 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

The holy Mamsee :-)

Jodå IKEA har juldekorerat sedan ett par veckor, jag har inte riktigt förlåtit dem för det. Det är ju fortfarande eeeeh eftersommar??

11:48 fm  
Anonymous Anonym tycker...

HA, jag har redan varit på julIKEA samt druckit glögg och slagit in julklappar!! Du ligger efter Mamsan!!!"Morskan"

1:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hej !
Läste dina gamla bloggar - särskilt den där en kommentar nämnde Djuröbadens pensionat och jämförde det med pensonat Paradiset.
Nu hotas det av rivning. Vad kan vi göra ?

Titta på tidningen Skärgårdens pdf upplagor - även Nacka Värmdö Posten.
Hälsningar
skärgårdsbevarare

9:39 fm  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Hm.... har inget minne av att jag skrivit om det.

/Mamselamsen som inte ids logga ut.

11:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka