.

Mamselamsen

söndag, oktober 14, 2007

Söndagsmorgon och det första jag gör är att kolla hur det går på Tradera.

Det här lade jag ut igårkväll. Jösses vilket jobb det är innan bilderna hamnar på Tradera. Först fota ur alla vinklar för att sen försöka hitta det bästa korten... och sen fixa till dem och klippa och klistra.... hitta på bra, talande text. Överskriften ska vara säljande och lockande. Alltså, hur många synonymer finns det egentligen till as-kalas-bra? :-D

Men efter ett par timmar vid datorn, så ligger de där i allafall.

Kamouflagemönstrade glasögon (länk)
Spräckliga klar blogg

Underbart arbetade glasögon (länk)
Metallglas klar blogg


Galet blårandiga glasögon med glitterstenar (länk)
Blårandiga klar blogg


Paisleymönstrade glasögon. Design Valentino (länk)
PaislyValentino klar blogg

Fullkomligt ljuvliga "åttiotalare" (länk) Hade jag inte redan lagt undan ett gäng glasögon till mig själv, hade jag behållt dem. Men nä.... ingen människa behöver mer än 18 par. :-)
Casanova klar blogg
Och de kommer i sitt fordral.
Casanova fodral klar blogg

"Oversizare" by Dior (länk)
Dior klar blogg

Jag måste säga att jag är skitglad över min nya kamera. Den kan fotografera skarpt även om jag har linsen tryckt upp i näsan på folk. En sån jäkla skillnad mot den gamla blajjiga "snigelkameran.

Nähä.... nu har jag inte tid med bloggen längre. Finfrämmat idag...Vildings bravader! Ni har hon visserligen flyttat från "Vildingbloggen" och den nya har jag lovat att inte länka till. Hur som helst.... hela familjen på ingång efter lunch.

Over and out/Mamselamsen, direkt från morgonrocken

8 Kommentarer:

Blogger Unknown tycker...

Hejsan hoppsan..

Ja jag ber om ursäkt för att vi trillade in först vid halv 5..
Maken är en tidsoptimist av födsel och ohejdad vana..

Sitter här nu med linser och ett par jäkligt sjussta glasögon :)

Tack för svampen..den ligger på tork..
Och Vilding tackar för sina "raggar-glasögon" :)

Jo..nu får du länka om du vill..Jag har gett upp det där..Vill nån bråka så får de väl göra det..JAG tänker inte be om ursäkt...

Det var trevligt att träffas igen.

KRAM

9:44 fm  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Kanon! Nästa gång hoppas jag på lite ner planering, så det blir middag... med lite vin. "Vildingen" med den onda tån kan ju alltid ligga och skräpa nånstans. :-)

/Mamselamsan

11:36 em  
Blogger Anna tycker...

Kul att du börjat skriva igen, helt galet mycket glasögon du har :). Jag har just flyttat och har också en del jag ska lägga ut på Tradera, vet precis hur jobbigt det är att fota allt.

Har btw bytt namn till en Mölnbobos liv från En södertäljebos liv (vi har flyttat till byhåla *s*)

6:54 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det är ju nästan så man önskar att man behövde glasögon när man ser alla skojiga modeller!

Läste i Aftonbladet om några som skänker glasögon till hemlösa; du kanske kan bidra med nå'ra bågar? http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article1029968.ab

:)

11:50 fm  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Mölnbobo: Fast jag är här ganska sporadiskt.

Ninnibeth: Jag gick dit direkt och blev lite besviken.... det är ju glasen som är det viktiga och det jag har är bara fönsterglas.

Mamselamsen

1:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mamselamsen! :) Vet att du "egentligen" bara är tillbaka för att promota glasögonförsäljningen, men det skadar väl inte att fråga... kommer du att "julblogga" i år igen? Jag har följt din blogg de senaste två åren, och måste säga att man kommer riktigt i julstämning av den i december! Bara det jag undrade, du får ha det så bra!

11:53 em  
Blogger MB tycker...

Mamsen babe...jag kan inte regga mig hos tradera, de vägrar att acceptera mig iom att jag bor utomlands...och det är ett par saker jag skulle vilja ha ;-)

7:49 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

16:åringen: Jag får se hur jag gör... om jag känner för det, så gör jag det.

Maleandro: Jag ska till banken idag och höra efter hur man gör för att fixa betalningar från utlandet. Innan jag vet det, är det bara folk från sverige som kan handla.

Mamselamsen

8:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka