.

Mamselamsen

onsdag, mars 21, 2007

Smygsurfing.

Jag tycker det är skitbra att emellanåt låna andra människors bredband

Hur skulle jag annars kunna ha bloggat när jag var i LA förra gången. Jag tog datorn och gick ut och satte mig i trapphuset... för det vara bara där jag kunde hitta ett öppet nät. Hade jag riktig tur, funkade det också om jag satt på höger sida i Millans soffa. Ibland blev det lite pinsamt i trappan förståss... speciellt som jag satt där iklädd morgonrock, håret på ända med frukost bredvid mig och det kom folk. Men jag löste det med att le det vackraste leende jag förmådde med min "dödaråttan-mun".... att le löser alltid allt!

Nackdelen med öppna nät är, som det blev här, att det bytte nät lite hur som helst. (Det fanns tre öppna nät i huset) Och i vissa lägen, som jag inte tänker gå in på här, var det förödande. Så nu kör vi med "lina".

Men två av de öppna näten finns fortfarande kvar... tack o lov, så när ungarna kommer hem är det bara för dem att knäppa på sina datorer och surfa lugnt och jag får ha min heliga dator ifred.

Sååååå... mer fria nät åt folket. Men inte från paranoida mig! :-D

Over and out/Mamselamsen, datoridiot.



Kan man kalla att smygsurfa för smurfa?

1 Kommentarer:

Blogger Jesus Rydgren tycker...

Du har missuppfattat vad fon är tror jag. Det är inte de öppna nät som du pratar om.

1:13 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka