.

Mamselamsen

onsdag, mars 21, 2007

Som jag skrivit förr...

Man tänker så bra på muggen.

I två dagar har jag gått omkring och svurit över att tvättmaskinen lagt av... igen! Hela maskinen var full med svart tvätt och jag såg framför mig hur halva garderoben gick åt pepparn, då det inte gick att öppna locket.

Men!

Medan jag för en stund sedan, knappt vaken satt och "pudrade näsan" stirrade jag som vanligt på fasanen i fönstret och lyssnade på det olycksbådande surret från tvättmaskinen, som vägrade tvätta, kom jag på det!

Jag hade stängt av vattnet innan vi drog iväg i förra veckan!! Herre Gud, ibland är jag alldeles för ordentlig för mitt eget bästa. Men nu är maskinen igång... på riktigt och här ska tvagas dagen lång.

Over and out/Mamselamsen, som måste ut och dra på vattnet till diskmaskinen också.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Haha. Ja, det är svårt att få tvättmaskinen att funka som man vill utan vatten. :)

9:40 fm  
Blogger Humlan tycker...

Du ser, att vara ordentlig är inte nyttigt!

9:58 fm  
Blogger Kam tycker...

Hahaha! Tänk vad roligt om du ringt efter en servicekille/tjej som kom o kollade på den. Hahaha

10:09 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Veronika: Japp, det är tydligt.
Humlan: Jag håller ju på att lära mig att bli lite mindre ordentlig. :-)
Katja: Detta scenario hade inte varit helt otänkbart i detta huset. Liknande saker har hänt förr.

10:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka