.

Mamselamsen

tisdag, mars 20, 2007

Stephan och jag pratar inte med varandra.

När vi åkte till Eskilstuna, tror jag att vi sa fem ord till varann. Till Stockholm, bara lite "ta till höger" eller "ta till vänster". Från Stockholm och hem bara ett "jag behöver kissa". Och just nu smyger vi omkring knäpptysta och med väldigt tomma blickar i lägenheten.

Detta beror inte på att vi inte har något att prata om, utan att vi har Stieg Larssons "Flickan som lekte med elden" på, som CD-bok.

Vi har tre skivor kvar, så vi börjar väl prata med varandra framåt klockan tre igen.

Over and out/Mamselamsen, uppslukad.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Phuu, jag trodde ni var ovänner!!
Tur att ni "bara läser med öronen"
Ha det gott

3:28 em  
Blogger Frukostflingan tycker...

Oj, oj, oj jag trodde också att ni var osams, men att lyssna till den boken kräver ju hela ens uppmärksamhet.
Välkommen hem förresten, jag ser att jag har mycket att läsa nu :-)

5:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Neeeeeeej! Vi är inte osams, men nu är boken slut och vi har börjat prata igen. Och båda är vi förbannade över att vi måste vänta ända till juni innan den tredje boken kommer.

7:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men herre gud, nu måste jag skriva ett inlägg här oxå! Hade du inte läst den själv när du lånade ut den till mig? Och jag som tog sån tid på mig... sorry! Men visst var den as-kalas-bra?

9:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jenny: Jo... jag hade läst den... men inte Stephan.

10:15 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Har just köpt den på bokrean. Fast maken hann sno den före mig.

10:28 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka