.

Mamselamsen

tisdag, mars 13, 2007

Go´morrn!

Jag hittade en intressant artikel på/i "Dina pengar" om att Sverige blir ett mer och mer intressant turistland. Och det vore väl fasen om vi inte skulle bli det. Sverige har ju allt! T.o.m. palmer vid ena infarten till Sverige.

Redan på den tiden när jag bl.a. läste på Turismprogrammet i Kalmar, lade jag fram förslaget att göra hela Sverige till en gigantisk nationalpark och att vi skulle jobba mycket hårdare på att få hit turister. Många företag flyttar sin produktion utomlands... men med turismbranschen är det omöjligt. Så till vida inte några skulle få för sig att försöka flytta Stockholm, Kebenekajse, Glasriket, naturen o.s.v. till Kanarieöarna.

Och ska man sen se till den eventuella klimatförändringen, så ligger ju Sverige jäkligt bra till då medlehavsländerna, om man tror på allt som skrivs, ändå snart är öken.

Det var det. Nu till något tristare.... det här. Ujujuj..... ny restskatt på ingång! Och jag vill inte se skiten, så jag lämnar över allt till revisorn=stoppar huvudet i sanden och låtsas som om det regnar.

Nä, nu har jag faktiskt inte tid att sitta mer vid datorn.... måste packa... vi åker ju om ett par timmar. Och mina sejourer här, kommer nog att bli ganska sporadiska... om några alls, en vecka framöver, då min far har snigelmodem och jag är inte säker på om det finns Internet på Långholmens vandrarhem/hotell.
Skylt

Over and out/Mamselamsen, cool som vanligt.

Ett skitsvårt pussel till Er som vill se "långsamhetsprövande" Stephan i sina solglajjer.

16 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ha det så kul i Stockholm...

Vi kanske springer in i varandra...

Kram

/Cian

8:26 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Trevlig semester!

8:57 fm  
Blogger Humlan tycker...

Välkommen till storstaden! Just nu skiner solen och dom sopar gatorna inför din ankomst.

11:19 fm  
Blogger Ivana tycker...

Ha det underbart härligt på semestern!

11:22 fm  
Blogger Frukostflingan tycker...

Önskar dig några riktigt sköna och avkopplande dagar! Njut!

5:02 em  
Blogger Veliga hönan tycker...

Jag skulle ut och cykla i vårvädret, gick in i cykelförrådet för att hämta cykeln och fick se en cykel brevid som fick mig att tänka på dig. :)
http://farm1.static.flickr.com/180/420130459_1d107a6382.jpg

5:59 em  
Blogger Veliga hönan tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

6:01 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Ha det så kul i Stockholm!

8:41 em  
Blogger Batbut tycker...

Långholmen!?!?!? Men hallå! Då blir vi grannar.... fika?

10:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hoppas ni får en skön vecka i vårsolen. *kram*

3:23 em  
Anonymous Anonym tycker...

Å hoppas du får en härligt semester :) Miss you!

8:43 em  
Blogger .:Klara:. tycker...

Önskar er en ljuvlig vårvecka i storstan!

11:05 em  
Blogger Syltis tycker...

Ha en bra semester! pusslet var väldigt kul, löste det på strax under 10 minuter :P

9:14 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hej hej. Jag måste bara stolt få berätta att jag har lyckats göra en maträtt helt i mamselamsenanda! Skulle klart platsa i din kokbok :) http://jagkannina.webblogg.se/1174047856_husmorsfunderingar.html
Ha en bra semester!

2:04 em  
Blogger Gagga tycker...

Glömde du skicka garnet innan du for på semester?
Förstår att du har det trevligt nu som inte ens hinner blogga.
Ha det så gott!!! Vi hörs!!!

12:24 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Vi ska in på Långholmen om två veckor, du får väl rapportera om hur det är.
Vandrarhemmet vid Fridhemsplan hade för dåligt med frukt och juice till frukost. Sängarna och kaffet var bra.

3:11 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka