.

Mamselamsen

söndag, februari 25, 2007

Ny sändning på ingång. UPPDATERAD!

Då de flesta skivorna av "Better place-Tilles song" är slut, är det nya på ingång. (De sista)

Ni som av någon förunderlig anledning inte vet vem Tille är, kan läsa här. Och jag skriver att Tille är, för trots att han dog på Påskafton förra året, endast 6 månader gammal, finns han kvar i vårt minne, som den lilla fjäril han var.... och vad jag förstått, hos många många andra också. Och sedan artikeln skrevs i Aftonbladet, är det tyvärr minst två barn till i Sverige som gått bort i denna gräsliga sjukdom som dödar små barn... EB Herlitz. Och fler har den nu.

Och för Er som inte var här i julas, så kan jag berätta att Millan skrev en sång till Tille och hans föräldrar och hela vinsten av försäljningen går till EB-fonden "Tille lille". (Pengarna kommer att överlämnas, så fort Camilla kommer hem till Sverige, någon gång i slutet på april)
Tillebild
Vill du vara med att bidraga till forskningen och stöd till familjer med barn som har EB, så går det att beställa skivan med vidhörande musikvideo, här eller så klickar du på fjärilsbilden till höger.

För ett smakprov på "Better place-Tilles song", så finns demoversionen på hennes MySpacesida
Många tycker säkert att jag är tjatig.... men det skiter jag i, för detta är något som känns viktigt och har påverkat oss alla här..

Over and out/Mamselamsen med familj


Uppdaterad
Ok... jag har fått tillåtelse att berätta. Courtney Cox som är ansiktet utåt för EB i USA, har genom många och konstiga turer fått tag på "Better place-Tilles song" och tyckte att den var jättevacker och var imponerad över initiativet. Hon skulle ta tag i det hela, så får vi se vad som händer.

12 Kommentarer:

Blogger LipglossHeaven tycker...

Thihi...jag GILLAR nar du e tjatig...speciellt nar det handlar om mig..sa vida det inte handlar om att stada rummet...haha..

9:07 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det handlar om pengar tll EB-fonden... dig skiter jag ju i. :-D

9:18 fm  
Anonymous Anonym tycker...

jag såg TV programmet om Tille det var ett mycket starkt program.
Ska genast kolla upp skivan!
Ha det gott

9:39 fm  
Blogger l*eva tycker...

Med All respekt...och jag tror att det är BRA att tjata för vissa ändamål,faktiskt!
Sen är det ju så här...man önskar att man hade *bläckfiskarmar* och KUNDE bidra MER på flera sätt!

Jag *ger* via autogiro varje månad till två *hjärtenära* ändamål...sen har inte jag råd med mer. Trist...men om ALLA bidrog med något enda lilla...till åtminstone NÅGOT...så skulle Världen le, lite granna Större!

9:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Syster Yster: Millans låt spelades där.

Eva: Jag vet... jag har också två saker som jag skänker till.

9:43 fm  
Blogger Humlan tycker...

Det är klart att du ska tjata!

Kul med C.Cox, då kanske den börjar spridas där också!

9:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Spännand med C Cox ju. Och du får gärna tjata. Själv hade jag väldigt svårt när jag läste om Tille eftersom han hade likadan snuttefilt som Kaspian har. Det var då jag liksom fattade att det handlar om verkliga barn, att det lika gärna kunnat vara min Kaspian.
Min familj lever just nu på sparkontot (som vi tömde för att betala räkningar igår, wihoo), men i vanliga fall ger jag pengar varje månad + att vi har ett fadderbarn.

10:23 fm  
Anonymous Anonym tycker...

C.C i Usa och Mamselamsen i Europa..

Fasiken vad bra...


/Cian

10:56 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Visst är det.
Veronika: Man kan inte ge till allt.
Cian: Det var väl nästan en grotesk jämförelse. :-)

12:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag kommer beställa nu när nästa laddning kommer! Jag har varit tvungen att vänta på att ekonomin börjat återgå till det normala igen efter studielån, jul, ny dator, studielån igen, svindyr kurslitteratur i mängder... Det är tur att jag får behålla min postlön när jag studerar, annars vettesjutton...

Men från och med mars-lönen så ska allt vara någorlunda normalt igen så beskedet om en ny sändning är glädjande!

Kan det bli bättre - en vacker låt och så får man samtidigt stödja något betydelsefullt.

Och kul med Courtney ("Monica" i Vänner är hon va?). Låten förtjänar all uppmärksamhet den kan få.

12:50 em  
Blogger Ines tycker...

Instämmer med de andra: Tjata om behjärtansvärda saker är ok. Dessutom är sången SÅ vacker!

Själv tjatar jag om kampen mot mobbing på min sida. Ha det bra!

11:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ines: Jag gör det också emellanåt. kan aldrig tjatas för mycket om det.

3:33 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka