.

Mamselamsen

lördag, februari 24, 2007

Det funkar!

De som har följt min blogg, kommer säkert ihåg när Stephan gick ut i skogen och fällde en björk. Han ville bättra på den tämligen katt-trista klätterställningen som vi redan hade. Och resutatet blev ju ett klätterträd från golv till tak. (Det var på den tiden när Ebba bodde hos oss)
Storleksskillnad liten
Och nu efter snart två år, kan jag konstatera att den har funkat.
Klös2 liten
Klös1 liten
Alla möbler har fått vara ifred!

Fast visst.... en och annan tapet har fått stryka på foten, men det har nog mer att göra med att det är vansinnigt roligt att dra papper med tänderna.
Tapet liten
Dock verkar tapetdragartiden nu vara förbi, för det är samma gamla remsor som hänger där idag som för ett halvår sedan. Så snart är det kanske dags för omtapetsering.

Over and out/Mamselamsen, med en nästan vuxen katt

10 Kommentarer:

Blogger Jubbe tycker...

Jag kanske borde såga ned en tall (finns gott omdem i bromma) o dra ini vardagsrummet så Jubbe har något att klättra på när hon är rastlös.

12:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jubbe: Helt klart en idé. :-)

12:21 em  
Blogger Jubbe tycker...

På youtube finns en html kod till alla filmklipp...bara att kopiera in i ditt blogginlägg så e saken biff.

Lycka till!

12:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jösses.... så enkelt. Man behöver inte vara medlem eller så?

1:01 em  
Blogger Humlan tycker...

Det där är nog den finaste kattklätterställning som jag har sett! Roligt att se att den funkar också.

1:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Katten väntar förmodligen bara på nya färska tapeter att dra i..

2:11 em  
Blogger Jubbe tycker...

nope inget medlemskap, bara att knappa in på www.youtube.com , finns hur mkt roligt skit som helst

3:03 em  
Blogger K tycker...

Kul idé. Kanske något att ta efter till våra två.
Har du kollat bloggen Katt-trappa? (http://katt-trappa.blogspot.com/)

4:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

jag såg på ngn blogg att man kan klä ett rör med heltäckningsmatta om man inte har en björk, men jag är inte händig eller driftig eller har en bil så det blir inget sånt fix för mig. än. för soffan behöver nog snart räddas...ett tag föredrog hon en gammal matta och jag försöker uppmuntra det men tydligen är soffan bättre...

11:02 em  
Anonymous Anonym tycker...

vilken härlig klätterstälning hittade hit efter jag fick en ide
om klätterträd, när jag hittade kissen min i julgranen:)
kanske ska bygga en sådan när julgranen är utslängd eler bilivit skrot av klättrande kisse ler.

12:09 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka