.

Mamselamsen

fredag, februari 23, 2007

Jag lyssnar idag... CD-bokslyssnar. UPPDATERAD.

Hur har jag kunnat missa en bok som "En blomma i Afrikas öken" av Waris Dirie? Jag tycker den är riktigt bra så här långt. Det gör riktigt ont i mig, när jag hör vad hon gick igenom i Somalaia innan hon rymde genom öknen. Nä... nu måste jag sluta.... fixar nämligen inte "listen and write"

Over and out/Mamselamsen, i bokslukaråldern


Uppdaterad
Fast jag är en rackare på att "lyssna och bädda"... "lyssna och diska".... "lyssna och hänga tvätt"... "lyssna och äta frukost"... "lyssna och vattna blommor"... "lyssna och kolla bankkontot"... "lyssna och plocka in disk i diskmaskinen".....

Herre Gud, jag kan inte sluta!

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ja den boken är jättebra! Den finns en fortsättning också, eller kanske två till och med?

9:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Madde Gör det.... vad heter den/de?

9:52 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hmm... vid närmare eftertanke finns det nog bara en, "Ökenblomman återvänder". Klart läsvärd!:)

11:06 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har preis kollat den på Adlibris... det blir nog ett inköp.

11:16 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ljudböcker är nåt vi pratat om länge här hemma men kommer liksom aldrig till skott, mannen brukar iofs lyssna i bilen ibland.
Du ser vad effektiv man kan var med det mesta utom att skriva, skriva kräver ju lite mer uppmärksamhet än att vattna blommorna.

1:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anna: Ljudböcker är suveränt!

2:18 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Jättebra....tänkte tipsa dig om fortsättningen men såg att du redan fått det tipset.

3:02 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Det finns en annan bra bok också om en flicka från Sudan, den heter 'Slav'.

7:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag måste läsa ALLA!

8:55 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka