.

Mamselamsen

torsdag, februari 22, 2007

Kontorsstolen en skithärd.

Det skriver i allafall Dina pengar . Jag skruvar mig lite på stolen och funderar på vad jag egentligen har slagit ner min bak på.
Kontorsstol liten
Efter att ha läst artikeln, känns det som att det liksom rör sig under rumpan på mig. För inte nog med att den är dammig och därmed full av kvalster. Jag har fisit ett icke helt oansenligt antal gånger också... stolen måste ju vara helt "knökad" med mikrober. Och som om inte detta var nog. Den uppmärksamme läsaren kan också konstatera klösmärkena uppe på ryggstödet... vilket betyder att även ett antal kattor har suttit på min stol och skakat av sig en hoper kattkvalster... och förmodligen också fisit.

Och när jag sitter här, lite smått nervös på min levande stol, ser jag med fasa att det rör sig i sängen också.... duntäcket och dunkuddarna liksom ligger där och vibrerar.

Alltså, jag måste sluta läsa sådana skräckartiklar... jag tror snart att det bor aliens i mitt rum.
kvalster_f_web
Eller så förtränger jag det hela och förenar mig med mina kvalster i en gigantisk gruppkram vid läggdags.

Over and out/Mamselamsen, som undrar vad media ska skrämma mig med nästa gång.

17 Kommentarer:

Blogger Lillasnuttan tycker...

Ska jag nu dela mitt hem med dom små uschlingarna så VILL JAG SE DOM!

5:19 em  
Blogger Smarta Sara tycker...

Det gick ju nån serie på SVt om en tant som var städgalsning vilket grndade sig i panisk rädsla för kvalster. Hursomhelst. Där lärde jag mig att man FRYSER IN olika saker - då dör dem. Till exempel kudden. Så nu bor min kudde i frysen på dagarna.

6:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Smarta sara: kvalstren dör tyvärr inte på några timmar i frysen, de blir bara slöa av det, men vaknar igen så fort du lägger kudden tillbaka i sängen. Minst ett dygn i frysen krävs för att de ska dö. Eller en tvätt i 60 grader, alternativt nån timme i en torr bastu med 60 graders värme.

7:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sen är det väl inte precis kvalsterna som är äcklig, utan allt kvalsterbajs som proceras.

7:23 em  
Blogger mossfolk tycker...

Usch vad äckligt! Tvärt emot vad någon annan skrivit är jag mycket tacksam att jag slipper se...

8:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

Praktiserade på ett museum en gång, dom tvättade en säng som någon kung, minns ej vem, hade haft.
Efter tvätten vägde den ca 15kg mindre, fett och hudavlagringar i drivor kan man säga.
MmmmmuuuuMs.

8:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anna: Och fy fan fasen.... sånt vill man bara inte höra talas om. *funderar på hur mycket fett och hudavlagringar det finns i min gosekudde*

9:09 em  
Blogger Ivana tycker...

Nej, nej, nej. Sådana kryp finns inte. Snälla låt mig tro det... huvva!

11:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ivana: Ledsen att behöva säga det.... men de kryper på dig just nu!

11:23 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jamen det är väl alltid trevligt med lite sällskap....

11:45 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Gör som hon i tvserien 'Kvalster'... stoppa in kuddar, täcken och allt i frysen eller ut i snön bara så fryser de ihjäl tror jag *skrattar*

7:56 fm  
Blogger l*eva tycker...

För några år sen, kom det en dammsugarförsäljare...som NÅGON hade rekommenderat...det var en sån där HELVETESmanick....sög in ALLT...kvalster och annat skit från min säng...sen fick man kolla i en liten påse...vad det var man hade camperat ihop med under *årens lopp*...hmmmmmja ja...köpte inte maskinen...den kostade MÅNGA tusingar...tänkte att:
-om, jag tar bort alla mina *kompisar* NU...blir jag väl riktigt DÖDssjuk...med hund och två katter i sängen...och MILJONER kvalster...så är jag ju i alla fall inte ENSAM! *skrattar gott*

8:29 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har helt accepterat dem eftersom jag inte mår dåligt av den. Jag hoppas också att de käkar upp lite fnas jag har i ansiktet under natten. Liksom en naturlig peeling.

9:41 fm  
Blogger MB tycker...

men lever inte kvalster på våra kroppar också? Så det borde väl kvitta ifall man fryser in kudden eftersom man ändå bär med sig dom hela tiden?

10:33 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Maleandro.... jovisst, det kryper på mig just nu. .-)

11:17 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Hahaha! Skönt att aldrig behöva känna sig ensam...

2:49 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Visst är det! :-)

3:54 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka