.

Mamselamsen

tisdag, februari 27, 2007

En vansinnig affärsidé som kanske inte är så vansinnig längre.

För så där 15 år sedan sprutade jag affärsidéer och en av dem växte fram då min bror då höll på att jobba ihjäl sig. Han jobbade något så vansinnigt, att jag berättade för honom att jag funderade på att ta en mastig livförsäkring på honom...för att det skulle ju vara riktigt snabba pengar. Nu har han dock bättrat sig, men det var som sagt under den tiden som "utbrändhetsidén/hotellet" poppade upp.

En liten by vid en sjö, långt bort från all ära och redlighet. Denna by skulle vara helt fri från elektricitet och alla mobiltelefoner skulle lämnas in vid incheckning. Dit skulle "utbrända" människor få åka och börja om. De skulle få elda med ved om de ville ha värme och mat (råvaror skulle tillhandahållas). Små ekor skulle ligga vid standen och i dessa skulle det finnas metspön. Ordentligt markerade stigar in i skogen. På sommaren skulle det finnas stora halmhögar för dem som vill sova ute.... och trädkojor... bärbuskar... lite djur O.s.v... o.s.v.

"Back to basic" alltså.

, skrattade många åt min "vansinniga" idé.... fast på något vis känns den inte så vansinnig längre.

Fast jag tänker då inte förverkliga den.... jag vill bli gäst!

Over and out/Mamselamsen.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Det finns liknande saker som denna affärsidé numera. :)

T.ex. står det att läsa lite om det i boken Naturkraft. (Superb bok, min livsfilosofi upp i dagen! :) ) http://www.akademibokhandeln.se/db/caweb/cc_artikel.visa_artikelkort?cartikel_id=7613111

2:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kalas.... tur att någon i så fall tagit tag idet.

2:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

jag vill också bli gäst!!!

2:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det låter lite som "slow cities" som de börjat med bl.a. i Italien.

http://www.travelandleisure.com/articles/italys-slow-cities

1:36 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka