.

Mamselamsen

lördag, oktober 07, 2006

Upplysningsvis!

En kommentar om sparris:

Herlock said...
Sparris är en liten bit av himlen. Synd bara på sparriskisset sedan efteråt. För er som inte vet så har alltså runt 45 procent av befolkningen något slags enzym (eller vadvetjag det är iallafall DNA-betingat) i kroppen som reagerar tillsammans med sparris och gör att kisset luktar minst sagt... underligt. Sött och skarpt på samma gång. Och konstigt. Och lite ammoniak. Svårt att förklara, måste upplevas. Reaktionen är mycket snabb, kan räcka med 6-10 minuter efter att du svalt sparrisen tills ditt kiss luktar söt, kvalmig död. Förutsatt att du tillhör rätt halva av befolkningen alltså. Jag är, som alla säkert förstår, en sparriskissare, And Damn Proud Of It! Fridens.

Jag har kissat och jag luktade och luktade.... nää, ingenting.

Är det bra eller dåligt?

Over and out/Mamselamsen, icke-sparriskissare

6 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Ojojoj vilka roliga sökträffar du kommer att få nu!

8:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hihihi.... tänkte inte på det!

8:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

Din mat såg supergod ut! Måste testas. Förresten måste jag erkänna att jag inte visste vad rösti var för ngt (jag är inte så gammal så skyller på det)
hittade följande roliga länk när jag googlade:
http://paradox.provocation.net/diverse/roesti.htm

gillar speciellt detta stycket "Jufsa med stekspaden in under kanten så fort som möjligt (alltså, under ett så tidigt stadium av stekningen som möjligt. Det är således inte hastighetsjufs som åsyftas)"
=)

9:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sarah: Tja, så lärde du dig nått. :-)

9:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men vad skönt att jag inte är ensam i världen!!!
Tack för den informationen Herlock.

10:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Blomma: Vilken tur att du fick reda på att du tillhör 45% av Sveriges befolkning.

8:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka