.

Mamselamsen

måndag, juni 05, 2006

Tuppjuckade Blogger... men jag ger mig fan inte!

Jag ska ju skriva lite om vår turistvänlighet här i kommunen.

När man kommer från Kalmar och kör in i Nybban... och följer skyltarna mot centrum, måste Ni vara beredda! Grönvägen, som nu är stora infarten till Nybro, har byggts om. Den infarten har enormt breda trottoarer och cykelbanor. "Icke-motorburen-ungdom" ska minsann inte köras ihjäl i den här staden. Detta har resulterat i att all "bilburen ungdom" får vara beredd på att stora infarten till centrum idag en liten hemtrevlig asfalterad kostig, där det näsan är omöjligt för två bilar att passera varandra, om man inte har varsin Fiat Uno.

Välkommen till Glasrikets huvudstad!

Over and out/Mamselamsen, som smällt i sig den där ensamma räkmackan som jag skrev om nedanför.

6 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Synd att jag kom från andra hållet förra veckan!

9:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Du gick inte miste om något egentligen.

9:16 em  
Blogger PGW tycker...

Ok om man kommer väster ifrån då och ska till Mamsans och fika, var åker man då? Och var parkerar man?

8:57 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Rakt in mot torget... letar reda på Lindex... går tvärsigenom... och där är vi. :-)

1:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Parkera vi Konsum och gå tvärs över gatan... där är vi också.

1:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»

4:19 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka