.

Mamselamsen

söndag, juni 04, 2006

Kastanjevatten och skor.

Tänk jag trodde inte att kastanjevatten fanns nu för tiden. Det var det enda "förbrunande" jag använde i tonåren. Det var så himla bra och kladdade inte av sig någonstans... OCH det gick at tvätta bort om det inte blev bra. BUS i alla ära.... men hälarna ser alltid lite konstiga ut efter att man haft skor på sig en stund.

Ja, så var det, det där med skor på jobbet. Foträta "skandaler" funkar inte något vidare... tro det eller ej. Men nu har jag hittat den perfekta fotbeklädnanden.

Mina antika "stinky sneakers"!
Stinky sneakers liten
Mina älskade dojjor, som varit med på Tjejmilar, hundpromenader, svampplockning, en TjejVättern och många svettiga promenader i USA. De är inte vackra och luktar inte precis hallon... man får ta av sig dem ute i trapphuset och rusa in och tvätta fötterna... men Gud så sköna. Plåster för fötterna och de är så ingångna att fötterna kan flyta ut åt alla håll, framåt eftermiddagen. Så nu gäller det bara att ha tillräckligt långa byxor, så de inte syns.

Over and out/Mamselamsen, direkt från morgonrocken på veckans enda sovmorgon.

21 Kommentarer:

Blogger Lyckliga Grodan tycker...

ett par väl ingångna sneakers.. med lukt och allt..
ett måste i varje smart kvinnas skogarderob...

11:46 fm  
Blogger mitt fyrverkeri tycker...

Om du ger mig en mailadress så skickar jag iväg den uppljusade...:)

11:46 fm  
Anonymous Anonym tycker...

De absolut skönaste skor som finns är crocs. Fula som attan men det känns som att gå på moln, även efter en lång arbetsdag.
www.crocs.se

11:49 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

maza: birgitta@gervide.se
Grodan: Jag har två par till :-D
Kojja: Ska omedelbart kolla.

12:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

kojja: Hurra! De finns i Kalmar.

12:09 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

det betyder nog att du är tre gånger smartare än de som inga ingångna sneakers har..

12:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Grodan: Smickrare där. :-D

12:46 em  
Blogger Unknown tycker...

Jag har precis lagt mina sneakers i badbaljan...Nu är de rosa igen :)
Tack Oxi Vanishing Action för det...( och totalt luktfria blev de oxå)

2:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vilding: Funkar det verkligen.

2:13 em  
Blogger Unknown tycker...

Det funkar faktiskt...
Var oxå skeptisk i början men när jeansen som jag satte mej i en blåbärsbuske med blev rena så var jag såld...

2:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag såg GULDIGA sneakers i fredags på stan eller byn om man ska vara noga, isamband med studenttåget så kryllade det av folk och så såg jag den därr och tänkte på dig!

3:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Jag HAR guld-sneakers! :-)

3:44 em  
Blogger schmut tycker...

jag håller med om crocs..eller snarare holey soles, den lite mer vädrade varianten med inte riktigt lika smala läster. båda går att köra i tvättmaskinen på 40 och eftersom det är gummi, så försvinner all smuts lätt. holey soles säljs bla på nätet av http://www.krakboet.com/shop/

5:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vill bara tillägga en sak.... Trots ihärdig användning av mina crocs i ca 8mån utan att tvätta dem så stinker de inte det minsta... Och skulle de mot förmodan börja göra det så går de ju som sagt att tvätta i maskin. (onödigt vetande: mina birkenstokk var ena riktiga stinkare på en gång, bara som jämförelse...)

5:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ska kolla läget nästa gång jag kommer till Kalmar.

6:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bild på din guldiga sneakers! Tackar för tipset på crocs, det kan va nått för mig MEEEN jag har redan köpt en flipflap sko.. Få se om jag kan övertala maken...

6:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Dom liknar mina gamla illaluktande med uttorkade sulor! Mina är förpassade till "sälla gångstigar" (=uppeldade).

6:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

tss: Jag VÄGRAR bränna mina vinnarskor.

7:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

4:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»

4:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har du kvar dina stinkiga sneakers?


Emmo

5:08 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka