.

Mamselamsen

lördag, juni 03, 2006

Lördag!

Man tittar på vädret, man kollar vilken helg det är.... det blir nog en mycket lugn lördag på "Mamsans"! Så om den där ytterst hemlighetsfulle Orreforsaren från Nybro radio dyker upp idag igen, ska jag nog kunna lista ut vem han är och spilla lite kaffe på honom. ;.)

Min käre make är ju kock, men igår "trillade" han nege.... ooops... chokladbollar och bakade kladdkaka som en värsta proffskonditor. Och jag kan berätta att det är inte bara kakao i våra gigantbollar! Och vi har "barnbollar" också. Skillnaden är, att det är färgglatt strössel på dem och 99% av alla barn väljer dem... tänk så lättmanipulerade de är, de små liven Ska fundera på om man skulle sätta färgglada flaggor i allt gammal "mög" som vi vill bli av med. :-D

Igår hade vi också en företagskonsult på besök, som kom med hur mycket goda råd som helst. Nischning... reklam... ärlighet... renlighet... kläder... .o.s.v. o.s.v. Jag berättade att vi jobbat inom denna sektorn i trettio år och pluggat ekonomi, men det lyssnde hon inte på... hon hade eget företag btw. Fast det gjorde ingenting, för råden var ju gratis och som alla vet: "Gratis är gott"!

Nu måste jag nog fixa till mig... men vad i hela fridens namn. Elsa sitter i mitt knä, och Ni kan inte ana vilken fladdig fettvalk hon lyckats producera mellan sina bakben. Måtte de på Djursjukhuset aldrig få se den, de skulle få "tuppjuck"! OK... bantning på gång! Hur bantar man en katt, som redan går på lightfoder? (Fia! Berätta inte för Elsas gammelmatte att Elsa är lite småkorpulent nu för tiden.)

Over and out/Mamselamsen, lördagsglad för att vi bara jobbar fem timmar idag


Glömde berätta en mycket vikig sak. Jag fick reda på att jag var söt igår.... av en kvinna! Hmm.... jag undrar vad jag sänder ut för signaler?

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Var det jag som sa det? Jo visst är du det!

9:34 fm  
Blogger PGW tycker...

Jag är övertygad om att du är söt :-)

Men vad är det katten äter om hon blir fet av lightfoder ..?

9:38 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag blev uppringd av nån som skulle "hjälpa mig" marknadsföra min firma, göra en hemsida, skaffa mig ett domännamn.
1) Jag hinner mer än jag redan gör, behöver ingen marknadsföring.
2)Har en hemsida
3)Har eget domännamn.

Så tjurig konsulten blev. Som låtsades att det var gratis... men se det var det inte alls.

Visst är du söt! Det är glimten i ögat som gör'et! Alltid.

11:07 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Carisma :-) och en jätteportion positiv energi, funkar lika bra på båda könen! En toppen komplimang, njut :-)

11:58 fm  
Blogger Mette tycker...

Att höra att man är söt är lite knepigt. Jag har också fått höra det någon enstaka gång. Jag vet inte hur jag ska reagera. Jag tror inte att jag vill vara söt. Jag vill mer vara vacker... eller nå´t annat. Men söt... ja, det är lite svårt.

1:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nja... söt är jag nog inte... snarare VACKER!!! *skrattar hejdlöst*

Bloggblad: Jo, hon försökte med det också. Men nu har ju vi en gratisarbetande i familjen... så det gick inte det heller.

2:52 em  
Blogger Efva tycker...

jag undrar vad jag sänder ut för signaler?

Förmodligen att du är just söt. ;) Men så trevligt att nån säger nåt positivt! :D

4:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

freja: ja, jag blev faktikst glad... speciellt som jag blir 53 nästa gång. :-)

5:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

4:32 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka