.

Mamselamsen

lördag, juni 03, 2006

Nu är han inte så jäkla anonym längre.

Ni minns väl han... Orreforsaren som smugit runt bland mina kommentarer och varit på Mamsans två gånger utan att jag lyckats fånga honom.... Tataa, här är han!
Orreforsaren liten
Han blev visst lite anonym här också... jäkla kamera! Jag berättade för honom att jag trodde att han var en "gubbe" på 65-70. Men ack, vad förvånad jag blev när denna yngling dök upp... två gånger idag. Först med en polare och sen tror jag han hade hela släkten med sig och jag blev inte riktigt på det klara över om lillkillen var hans. Förmodligen inte, för denna lilla tuffing med "baggy-pants" satt i en annans knä och käkade... vad det nu var, på en yttepyttig Nalle Puh-tallrik.

Och du Orreforsaren.... vi pratar inte om här... den där hemlisen jag berättade för dig. Deal?

Sen måste jag visa Nybros stolthet. Tuff tuff-tåget!!!
Tufftufftåget liten
Vårt fina lilla tåg som kör runt alla som vill, till glasbruken som ligger inne i Nybro. Jag tror de tar en sväng till ÖB och McDonalds också. Och vet NI... det är gratis! Den enda nackdelen med detta tåg är om man går i Joelsskogen. Då måste man var vara observant som en blåmes vid fågelbordet, för har man inte öronen på spänn och tar ett pantersprång in i skogen, är risken överhängande att man blir överkörd. Flera gånger har jag med hängande tunga cyklat som värsta Tour de France-cyklisten genom skogen, när jag haft tåget i hälarna. Men än så länge har jag klarat mig... puh!

Nä vet Ni vad, nu ska jag inte hänga vid datorn längre. Stephan och jag ska ut och hänrycka oss lite.

Over and out/Mamselamsen, med "stinky-sneakers" på.

15 Kommentarer:

Blogger Jubbe tycker...

Äntligen fick du tag i Orreforsaren... det var på tiden...jag har varit väldigt nyfiken.

//J, jobb-bloggar som vanligt på helgerna

3:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det skulle kunna var Kvällspostens Mr X.............iså fall utgår det belöning för att ha hittat honom:-)

3:47 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Vi har också ett tuff-tuff-tåg. Inte gratis. Roligast är de år då min kör sjungit på Storgatan (hela stan dansar och sjunger 1 g/år) och tuff-tuff-tåget i sakta mak passerat mellan oss och publiken...

3:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jubbe: Jaa... äntligen!

Aonymous: Det har du egentligen helt rätt i. Orreforsaren... du är skyldig mig en tusenlapp! :-)

Bloggblad: Ingen hänsyn där heller. :-D

3:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nu vågar man ju aldrig mer gå och käka hos dig om du ska ha tusen spänn extra nästa gång. Trevligt så länge det varade..... För er andra som vågar er dit kan jag rekomendera hamburgaren. Kanon fin....


Föresten. Kan det inte vara värt 1000 spänn för att jag håller tyst?????

4:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsaren: Okey då! :-)

4:45 em  
Blogger mitt fyrverkeri tycker...

Du vet väl att du kan ordna fram hans fejs i photoshop? Gjorde ett prov och han de båda blev ju 20 år yngre när man tände ljuset. :)

5:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Blev jag 20 år yngre???? Det skulle vara kul att se *asg*
Inser att Mamsan inte berättade hur gammal jag egentligen var....

5:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

maza: Jag har bara paint i min dator.... kan man måla honom lite ljusare? :-)

Orreforsaren: I mina ögon är du en ung parvel.

5:57 em  
Blogger Humlan tycker...

Instämmer med maza, åren försvann när man ljusade upp fotot (jag var ju tvungen att prova :-) )

9:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det innebär att jag på era bilder då numera är ca 12 år. Tänk vad man kan göra i en dator....

10:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsaren: Jamen då hade jag ju rätt... du är bara en liten parvel... något lite äldre än Jessica.

10:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

HAHAHAHAA äntligen tog han steget från anonymiteten. trevlig prick är han också hehe

6:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»

4:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»

4:32 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka