.

Mamselamsen

måndag, juni 05, 2006

Från och med nu, ska vi alltid säga: "Det blir nog lugnt idag."

Vi trodde faktiskt att det skulle bli lugnt på "Mamsans", då det är en klämdag och alla lämnar stan. Hahaha... så fel vi hade. När vi stängde vid sex, låg det en ensam räkmacka och skramlade i hörn i kyldisken... resten var soprent. Det är först nu jag sitter ner, sen nio i morse. Så tidigt på onsdag morgon blir det till att baka och göra nya... asch jag säger det rakt ut.... NEGERBOLLAR!

Men fy fasen, vad roligt det är. Det är tur att vi inte stressar upp oss... eller jo lite. Jag tappade en hel pajform med blåbärspaj i golvet = tusen bitar. Vad gör man då? Jo, man klafasr runt i detta och lämnar blå-lila fotsteg efter sig i hela matsalen. Sen när Stephan fick en lucka, försvann allt spårlöst. (Fia! Det missade du)

Nu sitter jag här och känner mig förfärligt nöjd med tillvaron och att Stephan och jag jobbar så bra ihop. Men vi har ju tränat i nästan trettio år också.

Det var det om detta.

Nu till Jessicas konstiga smak. Hon brukar handla de mest konstifika saker på Blocket och denna gången fanns saken i Nybro och jag fick hämta den. Den mest vedervärdiga taklampa som jag någonsin sett. Kolla!
Bumling liten
En enorm plåtlampa... Bumling kallas den visst. Hon gav 500 kronor för den. *chockad* Kvinnan som ägde den påstod att en sån egentligen går lös på 2.500:-... det kan bara inte vara möjligt. Jag skulle inte vilja ha den om de så kastade den efter mig. Men det viktigaste är att Jessica blir lycklig och gillar den.

Nu väntar kattlådan!

Over and out/Mamselamsen, med en begynnande hästkondition.

14 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Bumlingen fick hon till rena rama fyndpriset....det handlar ju om morgondagens antikviteter och de kostar "plenty". Allt från 60 och 70-talet är guld värt

7:53 em  
Blogger schmut tycker...

du, din dotter har nog ine bara bra smak utan hade även attans tur. jag harsett de dära gå på 1500:-

8:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Shiiiit! Jag hade en golvlampa, som jag lämnade kvar på vårt gamla ställe.

8:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

He he ja de gjorde jag tydligen. Men tur för dig att de e röd dag i morgon. du såg verkligen färdig ut idag. *ler* hmm.känner mig som början till en stammis. *ler* Mamsens minst en gång i veckan. He he.

9:44 em  
Blogger Gagga tycker...

Din Jessica vet att hon gjort ett fynd. Hon hade plockat din golvlampa också om den hade varit ett fynd som det här.

9:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fia: Jag måste gratulersa dig till att du om snart två immar är friskförklarad!

9:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga: Golvlampan var min, som jag fick av tjejerna i fördelesedagspresent. De gav 100 spänn för den i en second hand butik.

9:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fia: Fy fanken vad jag stavar illa. Vinet du ve. :-)

10:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vi hade en sån i grönt i barndomshemmet. Undrar var har den tagit vägen???

10:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

*skrattar* Ja du...1½ timme kvar. Men som jag sa. Friskförklarad blir jag aldrig. He he. Ujj..bäst jag låter bli vinet iallafall ser jag.*S*

10:33 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Jojomensan, en Bumling-lampa är högvilt i inredningssvängen! Jag har faktiskt en, golvvariant, kvar från fordomdags (70-tal antar jag). Den ger väldigt bra ljus, fast så himla snygg? njaej, inte riktigt, det kan jag kanske hålla med dej om. Man får se det som något att ta till om akut och svår kassabrist uppstår!

11:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Leta och sen håvar du in storkovan.

Klimakteriehäxan: Skulle man trycka två gånger på knappen, på din också, för att få ljus? Jag hade en i GULD!

8:35 fm  
Blogger crrly tycker...

Lampan är SKITSNYGG!! :) Jessica är också sjuttiotalist, eller hur?! ;)

5:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

4:19 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka