.

Mamselamsen

måndag, juni 05, 2006

Jag vet vad som ska inhandlas denna veckan till "Mamsans"! UPPDATERAD!

Ny CD-spelare!

Just den delen på stereon funkar inte, så jag har haft RixMegapol i två veckor... hela dagarna. Fatta, vilken pina det är. Jag kräks snart på Agnes, Madonna, Sebastian, Boublé, Bentzing och tjejen som sjunger "What´s in it for me. När jag har lyssnat på dessa låtar hundra gånger om dagen, vill jag bara spy rakt över morotsmuffinsarna... vilket i och för sig skulle se ut som det vanliga kletet ovanpå.

Stephan gjorde en insats i lördags och bytte kanal... och vad blev det då? Jo, Melodikrysset!

Om jag åker på förtidspension, beror det på att jag har fått psykiska yrkesskador på grund av dessa musik-trakasserier. Kan man stämma RixMegapol för sådant?

Så idag ringer vi Cedmerts, så de kommer med en ny musikanläggning, så jag kan få spela det jag vill höra. Jag skiter i vad gästerna tycker... de kan ju alltid gå, när de klämt i sig sin latte och kladdkaka.

Det sägs att artister idag ofta är dagssländor... men tusan vet om inte de ovan nämnda artisterna, som spelas på denna fördömda kanal har välsignats evigt liv. De "dör" ju aldrig.

Just nu har jag radion på här hemma, för jag tycker att Alsing och Forsell är lite roliga och vet Ni vad som spelas nu? "You`re beautifuuuuuul" *kastar mig över avstängningsknappen*. Den låten var OK de femhundra första gångerna, men nu tror jag att den endast duger som tortyrredskap i krig... snacka om att vem som helst skulle avslöja vad som helst, bara för att komma undan denna musikterror. (Jag tror jag har läst någonstans, att en radiokanal i England har slutat spela denna låt, för att skona lyssnarna.)

Jag döper härmed om kanalen till "Kräks Megapöl" *häller fjorton glas vatten på radion och orsakar en gigantisk kortslutning*


Over and out/Mamselmsen, mån om sitt psykiska välmående


Uppdaterad.
Jag berättade aldrig att vi testade kassettdelen också... den funkade med bandet som satt i. Kruxet var att det ur högtalarna strömmade musik à la böneutropare från Tunis. Och själv har jag inga kassetband kvar? Så det sket sig också.

24 Kommentarer:

Blogger Me tycker...

Helt klart ett argument som håller för att köpa en ny CD-spelare!

7:35 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

JAAAAA... idag!

7:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Tack så mycket för att du piggade upp min trötta morgon, jag skrattade högt när jag läste denna blogg! lycka till med inköpet.

Ha en bra dag!

7:54 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Samma här, det är såå skönt när folk har samma åsikter som man själv..haha

8:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

helena: KUl att den där jädra kanalen kan muntra upp någon.

bibbsan: Visst är det! :-)

8:11 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Glöm nu för all del inte att kolla hur det är med betalning till STIM när du spelar musik för allmänheten. Så att du inte åker dit för tjyvlyssning. Man betalar visst nån fast summa per år eller hur det var.

8:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

lena: Klarrrt!

8:34 fm  
Blogger crrly tycker...

Hahaha, ja, usch för reklamradio! Har du verkligen inga kassetter kvar? Jag klarar absolut inte av att göra mig av med mina...


Apropå lightfoder för katter (läst ikapp lite igen som vanligt på sistone) så finns det ett jättebra foder som heter Obesity och bara säljs hos veterinärer (och en och annan djuraffär men det är itne så vanligt). Det går de NER i vikt av, men det gäller att man är ihärdig och inte låter dem äta nåt annat då. Vilket är lättare sagt än gjort när man har två missar och de ska äta olka sorters mat...

9:06 fm  
Blogger PGW tycker...

Om det var valen så förderar jag nog böneutroparen framför Bengtzing!

Eller så får du sjunga själv helt enkelt.

(titta Japaneseviking, är du här, jag upptäckte din blog imorse för första gången och håller på att läsa ikapp nu!)

9:26 fm  
Blogger Batbut tycker...

Självklart ska ni ha en ny musikmaskin. Och sedan gör Du en deal med Big Is så får Du nya skivor med kommande artister att spela. Så kan Du promota lite i Nybro.

9:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Vinyl 107 med gamla godingar från 60-talet ....det är grejer det!!!!!

10:26 fm  
Blogger Mette tycker...

Ja, usch, jag pallar inte lyssna på nå´n av de kanalerna... blä....

"Mette med ärthjärnan"

10:51 fm  
Anonymous Anonym tycker...

och jazz spelar de ju bara någon enstaka gång på kvällen på ngn mindre kanal... själv spyr jag nog ännu mer på reklamen. Särksilt radio Amor (Hindustansk radio i Holland) vilka en del av mina städklienter har dille på att ha på hög volym hela dagen. Tanken att stänga av den för de tre timmar jag är där verkar out of the question... *blörk* Färska bilder från Amsterdam idag.

1:08 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Va???!! Inga Tintin-band??? Och forresten...det ar ju MITT band fran Tunisien..som jag och Gabbe gjorde show till nar jag sprackte skallen hemma hos dom...Good times!!! *ler8

1:10 em  
Blogger Nemo tycker...

Hemskt med "pigg inneradio".. De senaste hitsen, med dom största artisterna. Fatta vad borta dom var när Metallica spelade i Gbg... Metallicahelg... men komdet något riff från Keith Hammet eller brölade James Hetfield i etern? Nope! Galna grodor, Thomas Ledin och Gessle mjäkad ur sig sommarvänliga trudelutter.

En annan avskyvärd plåga är "Lugna Favoriter" som är om möjligt ännu värre...för där låter ALLT likadant dessutom. "Music for lobtomy" vore ett bättre namn på den frekvensen

2:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kom och kräks hos mig istället!

2:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oj, så många kommentarer. Men jag kan berätta att vi hittade en annan kanal idag. Cedmerts hade inte tid att komma.

Calua: Dina Tininband är bevarade. Men vi kan ju inte spela dem på Mamsans

8:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Rix Megapol? Här i Malmö heter den Mix Megapol...

12:20 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag TROR att de säger Rix Megapol hela tiden.

8:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fasen... jag har hört fel hela tiden.... tror jag. :-)

8:39 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nej, jag hade hört rätt:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mix_Megapol

8:44 fm  
Anonymous Anonym tycker...

hrmm... Mix Megapol eller Rix FM... Inte Rix Megapol... Säger Fröken Messerschmidt

2:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

4:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Great site lots of usefull infomation here.
»

4:32 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka