.

Mamselamsen

tisdag, juni 13, 2006

Renlighetens Mecka = Nybro.

Maskinen som sopar gatorna, sopade utanför vårt hus i torsdags, i lördags och just nu! Hur skitaktiga är vi i Nybban egentligen... eller hur "Linda Skugge-aktiga" är gatukontoret? Jag vet inte, men jag tror att vi har Europas renaste gator... tror faktiskt att man skulle kunna äta direkt på dem.

Apropå inlägget om personalen i fiskdisken på COOP. Idag slänger jag allt vad magtryckare heter. Valkarna kommer att få svänga friskt... under en täckande pikétröja med ärm! Jag höll på att få tuppjuck bland alla hyskor och hakar igår, i den stekande solen. Så om Ni hör någon idag, som susar runt och nynnar på "La det svinge... ", då är det en oerhört lättad och naturell, jag.

Over and out/Mamselamsen, som nu ska ta kopp nummer två.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Åja, så illa tyckder du inte om Skugge... Jag vet att du läser hennes blogg :P

9:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra: Ibland läser jag hennes krönikor. Bloggen är ju bara så trist.

5:05 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka