.

Mamselamsen

måndag, juni 12, 2006

Man har inte roligare än man gör sig.

Jag som trots allt är hyfsat normal (med viss modifikation) går varje morgon runt i "Köpmannen" för att kolla läget. När jag gjort det, är de Stephans tur att göra samma runda. Men som sagt... han är inte riktigt "navlad"! När han gick in till Annsofie på "Anemonen", var det tomt i affären och hon satt vid datorn och förde in en massa. Dock hörde hon plinget att någon gick in, så hon reste sig upp och gick ut i affären.... ingen där! Hon gick runt och letade... ingen! När hon sen skulle gå tillbaka till datorn, ser hon en jäkligt konstig växt som står inne i stora blomkylen och spretar med armarna och knackar på glaset... min man! Jag tror hon dog på kuppen och rusade in till mig och undrade var jag hade kameran. (Hemma!)

Det är tur att hon har samma sjuka humor som vi! :-D

Over and out/Mamselamsen, luttrad!

9 Kommentarer:

Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Ja men är inte din Stephan en rar planta????

8:53 em  
Blogger Humlan tycker...

Gå ingenstanns utan kamera!!!
När ni är i farten händer ju alltid något! ;-D

9:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Klimakteriehäxan: Joo... och tydligen en skrämmande sådan.

Humlan: Den laddade batterierna.

9:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Be honom ställa sig där igen så du kan ta bilder!

11:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag kommer hit nästan varje dag. Och varje gång lämnar jag dig skrattande.
Du förgyller min tråkvardag varje gång. -Stort tack!!
Men - jag har varit i Nybro - en gång( och aldrig mer har varit min paroll) Och det Nybro skiljer sig i all väsentlilghet från din beskrivning.
Käkade på Stadshotellet, det var som att gå in i en Dennis Hopperfilm. Tror aldrig har varit så rädd i hela mitt liv. Då snackar vi tjejen som reste ensam till Australien 21 år gammal på sex månader. Tårtbit. Nybro var riktigt läskigt.
Men om jag skulle få för mig att återvända, kan jag räkna med ditt beskydd då?

12:54 fm  
Blogger danne tycker...

mamselimamsen... du.. jag har en kisse på min blogg som skulle vilja data din långhåriga katt. går det att ordna? ;-)

1:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

aneli: Jag har jobbat där! :-)

Danne: Måste kolla!

6:42 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nähä?? Nu blir jag riktigt orolig....

2:23 em  
Blogger crrly tycker...

Hahahaha! Fattar att ni har kul ihop!

10:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka