.

Mamselamsen

måndag, juni 12, 2006

Det här en dödsynd va?

Icevine liten
Men det var absolut enda sättet att få det vita vinet kallt idag! Om en stund ska Stephan och jag bänka oss nakna på balkongen... nästan i allafall. Nu har solen gått runt hörnet och det går att vistas där utan att dö.


Jag läste hos Bloggfrossa idag om hur äckligt han tycker det är på Netto och jag håller med honom på varje punkt. Men idag såg jag något riktigt äckligt på Coop här i Nybro. Som många vet, är jag noga med kläder, när man jobbar med mat. Inga ärmlösa toppar, inga nakna fötter... helst inga nakna ben heller.

Idag när jag stod i kön på COOP kom en av tjejerna som jobbar i den "fantastiska" fisk- och skaldjurs-disken. Tjejen var, om jag ska vara ärlig, något korpulent. På sig hade hon jeans som var så låga att hela stjärtspringan visades för hela Nybban... kort top, och då snackar jag top som slutar starx under revbenen med tunna tunna band över axlarna. De självlysande turkosa BH-banden var nerhasade på armarna. Ovanpå detta hade hon det reglementsenliga förklädet, med ett tunnt band runt nacken. En sak kan jag säga. Jag kommer aldrig att handla i den fiskdisken, så länge det står en personal där, som visar upp varenda valk hon har, en stjärtspringa så lång och djup att Brennerpasset hade blivit avundsjukt. För att inte tala om vilka läckerheter som kan droppa ner i torsken, när hon sträcker sina nakna håriga armhålor över den för att nå till laxen.

Jag må vara petig... men jag tycker det är äckligt!

Over and out/Mamselamsen, som återkommer om maken i blomkylen.

16 Kommentarer:

Blogger SilverLakeSwede tycker...

Bara om det är en 500-kronors flaska, då vore det lite synd att inte ta bättre hand om den.

Annars är ju huvudsaken att det smakar gott. Bara en riktigt skitnödig vin-nörd skulle opponera sig mot en isbit i ett glas enkelt vin. (Förlåt, jag förutsätter här att det inte är en svindyr flaska du drack. Rätta mig om jag har fel)

Fisk-tjejen låter jätteäcklig. Det skulle aldrig tolererats i en hyffsad affär här. Hade jag varit där för att köpa fisk skulle jag ha klagat.

7:54 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Vin på en måndag - ja, det är dödssynd hos mig. Men is i? Spelar roll då?

Jag såg in i köket hos en restaurang jag frekventerar... där jobbade den lika feta systern till fisktjejen, påklädd visserligen, men såg så skitig och slafsig och rufsig ut att jag inte vill tänka på henne när jag äter...

7:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

David: Runt sextio spänn.
Jag undrar om chefen var där!

Bloggblad: Det är därför jag har ärmar och stödstrumpor på mig.

8:06 em  
Blogger SilverLakeSwede tycker...

Ok, ingen Sancerre eller vit Bourgogne med andra ord. Alltså är allt tillåtet bara det smakar gott.

Och det är väl inget fel med vin på en måndag? Smakar precis lika bra.

8:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

david: Vin på en måndag smakar extra bra!

8:48 em  
Blogger Humlan tycker...

Skönt att höra att det är fler som reagerar på hur folk som jobbar med livsmedel är klädda!

Njuta kallt vin på skuggig balkong, låter som en perfekt avrundning på dagen!

9:21 em  
Blogger Cornelia tycker...

vin går bra alla dagar. Och när det gäller fisktjejen - no way att jag skulle handla där.

9:33 em  
Blogger mikebike tycker...

nej hennes fisk skulle inte jag köpa.... mohahahahhahaha!

ehum...

Dödssynd. njae fan släng i lite fruktsoda så har du en dagens on the rox... det är väl ingen synd i det.

9:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nu ä n t l i g e n kan jag ta mej ett glas rött och halva osten i kylen - det har jag gjort mej förtjänt av!

10:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Corenelia: Ja, det glaset var gött!
Mikebike: Haha.. läskigt... man skulle kunna spinna vidare på det hela, men jag avstod. :-D

tss: Självklart!

6:46 fm  
Blogger N tycker...

isbit, man får väl blanda med extremt mycket läsk :-o

7:30 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

monica: Det var inte storleken det handlade om... det var nakenheten i samband med hantering av mat. Och då hade det inte spelat någon som helst roll om personalen var tjock eller smal!

8:45 fm  
Blogger Vonkis tycker...

Fy vadäckligt med fisktjejen! Jag såg en liten liten del av årets Big Brother men blev så äcklad då en av tjejerna stod helt naken och lagade met! Hur tänker man då???

1:44 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag kan berätta att de har förmodligen blivit tillsägelse... för idag hade de blå kockjackor på sig.

4:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men alltså.. jaaa.. det låter jätteäckligt med så lite kläder och nakn hud.Däremot: Men vad har hennes kroppsbyggnad med saken att göra?
Och sen: Tack för din underbara blogg. Det bubblar ofta av fniss när jag besöker den. Katterna är mina idoler :-)

5:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Charlotta: Det var inte storleken det handlade om. Jag kunde likagärna ha skrivit blåögd... hjulbent... skelögd.

7:27 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka