.

Mamselamsen

söndag, juni 11, 2006

Idag har vi lekt turister

Turist2 liten
Man måste ju hålla sig lite uppdaterad om vad som händer i Glasriket i år. Och det är mycket det. Jättekomplex byggs i Kosta... outlet och liknande. Men jag undrar om de verkligen hinner klart tills semestrarna börjar i juli.

Jag har en känsla av att kristallen i Glasriket kommer att få ta både ett och två steg tillbaka, när alla andra köpcentra blommar upp. Bra för ekonomin... trist för traditionen.

En glass blev det i allafall där... ganska äcklig om jag får säga det.

När vi till slut ställde kosan hemåt, såg jag det mest allra ensammaste lilla moln på himlen.
Turist1 liten
Tycker Ni att det ser dimmig ut, så är det bara vår ovanligt skitiga ruta.
Hemma igen med en släng av värmeslag.

Over and out/Mamselamsen, halvt avklädd

17 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

VARFÖR????? Jag skulle döööö.

4:05 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Och jag var där för 2 veckor sen...

4:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp... jag tror jag såg dina fotspår.

4:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Trodde väl det!

4:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

Faktiskt så har jag aldrig varit där trots att jag åkt förbi så många gånger när en vän bodde i Kristvallabrunn. Skulle gärna vilja ta ett besök där, bara jag får tummen ur :) Alltid ska man ha så bråttom överallt ;)

4:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Linda: I sommar... massa outlet... bl.a. från NK

4:58 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Det ät inte lika kul att besöka glasriket nu som det var för..låt säga 15 år sen. Då kunde man göra riktiga fynd, det känns inte lika roligt att handla där nu...trots att jag har svart bälte i shopping ;o)

6:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mildamakter: Det kommer att finnas massor med andra saker att shoppa loss på.

6:55 em  
Blogger Jubbe tycker...

Åååååååå va mysigt!

//J

7:24 em  
Blogger Unknown tycker...

Podager blir bra vad det nu är för nåt *S*

Har aldrig varit i glasriket *skäms lite*

Men i sommar ska vi ta lite ledigt från husbyggandet och ta oss till astrid lindgrens Värld med vilding

åker man igenom glasriket när man åker från Öland?

7:26 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Såg du stolen med ... sittstöd kanske man kan kalla det...?
En sån på Mamsans och ni skulle få massor av kunder :)

7:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jubbe: Jaa.. det var det!

Vilding: Nageltrång! Du kör nog lite norr om det.

Bloggblad: Många kvinnliga i allafall. :-)

7:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Funderar starkt på att bojkotta din blogg och resturang nu ett bra tag framöver....... Åka till Kosta när Orrefors finns.... Och ni borde göra ett studiebesök och käka snitsel på campingen. Så det så

7:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsaren: Nästa gång! Loovar!
Är snitzeln speciellt bra där?

8:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bra och STOOOOOOORA
Riktigt fin Thaimat med faktiskt. Sven som hade glasporten innan driver ju den

9:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsaren: Jag vet... vi var ju spekulanter där... men det var alldeles för dyrt.

10:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsaren: Stooora schnitzlar, betyder att de är dubbelpanerade... bara ströbröd alltså. :-)

11:03 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka