.

Mamselamsen

tisdag, juni 13, 2006

Hetsjakt på Andreas Jonsson!

Som jag skrivit förut har jag alltid på Mix Megapol på på morgonen, för jag gillar flamset med Forsell-Alsing. Men det slog mig för en stund sedan, att cheferna på denna kanal måtte hata Andreas Jonsson och vill att alla lyssnare också ska göra det. Och de är så smarta, så de säger det inte rakt ut, utan med pennalistiska knep för de över sitt hat till oss genom att spela "Sing for me" hela tiden.

Jag ville en gång.... för 27.592 spelningar sedan att han skulle vinna uttagningen till Eurovisionshlagerfestivalen. Men inte idag!!!! Jag tror jag skulle kunna tänka mig att klippa av stämbanden på honom om han skulle dyka upp i mitt synfält någon gång.

Så cheferna på Mix Megapol! Ni har lyckats... kan Ni inte byta till annan artist snart?

Over and out/Mamselamsen, som undrar var alla nya artister är.

11 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Har ni inte köpt den nya stereon än så ni slipper reklamkanalerna?

7:31 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Nix.. radiofirman har inte dykt upp än. Och på Mamsans har vi P3 på nu för tiden.

7:36 fm  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Fattar inte varför det ska vara så svårt för radiostationerna att spela lite av den nya, spännande och bra musiken som de de facto får sig tillsänt hela tiden. Men alla bara fegar, fegar och tittar på vad den andra, konkurrerande stationer spelar. Nu tycker jag att vi startar en egen radiostation, där bloggarna tar över!

7:37 fm  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

P3 är faktiskt bäst på ny musik!

7:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

biggis: De kommer att ta död på sig själva!

Japp... hurra för P3!

8:03 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hu, jag gillar inte den låten. Dessutom är den en direkt rip-off av Aqua's We belong to the sea. :)

2:53 em  
Blogger Vonkis tycker...

Tyvärr ägs väl reklamradiostationerna ofta av samma bolag som äger skivbolagen, så de vill väl spela sina "egna" artister så mycket de bara kan..?

1:39 fm  
Blogger crrly tycker...

Klippa?!!! Ajjjj! :)

9:59 fm  
Blogger crrly tycker...

Kör 100,6! Din gata. Det är en del av P3. Bra musik och coola typer! :)

10:00 fm  
Blogger Saring tycker...

Andreas Jonsson har min systers autograf. Jäpp. Hon träffade på honom utanför en av hans spelningar och frågade som den självklaraste sak i världen "Hej! Du kanske vill ha min autograf?" Och det ville han ju. Förstås.

10:26 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Saings: Häftigt... det hade han nog inte väntat sig. :-D

7:26 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka