.

Mamselamsen

onsdag, maj 31, 2006

Nu är jag riktigt nyfiken...

på vem som fick Kulturstipendiet här i Nybro... för Camilla fick det inte!

Det räckte inte med:

-"most outstanding student" på Muscians institute in Hollywood
- vissa lärare har skrivit att hon förmodligen är "the most outstanding student ever"
- att hon på två år lärt sig spela piano/keybord och spelar ofta själv på scenen
- att hon skriver och sjunger all sin musik
- att hon skriver alla sina egna orkester-arrangemang
- att hon nedladdats "platina" på myspace.
- att hon gratis spelats i både radio och TV.
- att hon många gånger har gått ut med betygen "straight A"
- att hon ständigt uppträder och gör shower gratis, runt om i LA (man får ju inte tjäna pengar som student i USA)
- att hon gnetar sig fram med sina CSN-lån
- att hon vann en musiktävling som blev bedömd av "A n R:s" från Warner Bros Records
- att hon redan efter ett halvår blev nominerad till "the most outstanding student", fast det egentligen bara är studenter som tar examen som får bli det.
- etablerade musiker i USA vill jobba med henne på olika vis, när hon är klar med skolan.
- musiker ställer i princip upp gratis, för att hon ska få spela in sitt indie-album.

Det räckte inte... så nu ser jag fram emot att få veta vem som fick Kultursipendiet här i Nybro.

Over and out/Mamselamsen... nyfiken som attan på vem som fick det.


Så här lyder formuleringen för att söka:
Kulturstipendium
Varje år finns ett stipendium på 15 000,- att dela ut. Stipendiet delas ut till person eller grupp som visat framstående förmåga och gjort värdefulla insatser inom kulturlivet.

Men frågan är, vilket kulturliv? Det framgår liksom inte... Runt Storgatan-Nybro-Småland-Sverige-världen???

25 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

ojojoj vilken upprord morsa! cool mamsen cool!

4:36 em  
Blogger Positivt tänkande tycker...

Lova berätta när du vet! Gillar inte mysterium.

4:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Jag kan inte bli upprörd, förrän när jag inte vet vem som fick det. Det kan ju vara en riktig "stordängare"

4:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Så typiskt Nybro... vad tror du om en improvisationsteater från Flerohopp?

4:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har ingen aning... men jag är nyfiken på vem som fick det... jag vet ju inte vad det finns för talanger är i Nybro.

4:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

*improvisationteater från Flerohopp"... hahaha jag skrattar på mig....

Men det kanske är så att det krävs att man ägnar sig åt nån mer Nybro-nära kulturverksamhet? Positivhalande på torget t ex? Jag menar, bli mer eller mindre geniförklarad i LA, vad är väl det om man jämför?

4:48 em  
Blogger Gagga tycker...

Du kanske har fått det själv; "The most outstanding blogger ever" ;)

4:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lena: Det står ingenstans att man ska vara i Nybro.

Gagga: Fan.. och jag som inte sökt. :-)

4:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kanske kulturlivet i Sverige?

5:23 em  
Blogger crrly tycker...

Skulle nog tro att det är kulturlivet i Nybro... och vem sa nåt om profet i sin hemstad... *vissla*

5:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

crrly-enioreh: Men det står det ju inte... då hade Camilla ju aldrig sökt.

5:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

De kanske helt enkelt förutsätter att det bara är svenskar i Sverige som söker? Omöjligt att veta om man inte frågar dem. :)

Eller så, hemska tanke, finns det någon som faktiskt är bättre än Camilla?

5:45 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

enorieh: Det är därför jag väntar med spänning.

5:47 em  
Blogger crrly tycker...

Hundra procent säkert att hon inte får det, alltså? Isåfall luktar det nästan av den där så famösa avudnsjukan du tidigare har skrivit en del om... Men hon är säkert alltför världsvan. Kultur i Nybro... låter inte särskilt internationellt, med risk att låta fördomsfull! ;)

Du får söka själv nästa år, med kaféet och allt.

5:58 em  
Blogger Vonkis tycker...

Min första tanke var också att det kanske handlade om att man skulle arbeta kulturellt i Nybro, men det finns ju inte med någon geografisk begränsning i stipendieförklaringen, eller vad jag nu ska kalla det för.

Kanske är det underförstått att man ska verka (och kanske även bo) i Nybro, fast då borde det ju stå.

Mycket konstigt.

Väntar med spänning på upplösningen.

5:59 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag tror också att man ska sjunga på torget i Nybro för att få stipendiet. Här i stan gills bara sånt som man gör här i stan. Och här får man dessutom inte pengar - man får äran + en liten konstig konstgrej.
Jo - den som får ungdomsstipendiet får lite kosing. 500:- tror jag det är.
Och här får man inte söka. Man väljs ut.

6:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag säger ingenting, förrän jag vet vem som får det. Jag vet ju inte vilka talanger det finns i Nybro.

6:13 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Jeje...life goes on...

6:50 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Sa lange det inte gick till Carola sa ar det ok...*ler*

6:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

calua: Haha....

7:00 em  
Blogger Jubbe tycker...

Men hon kanske kan få karamellodikt stipendiet nästa år....skall ringa Povel Ramel med det samma bums

7:46 em  
Blogger Nemo tycker...

Vad är kultur i Nybro? Tycker....efter att ha sett Lokalbladets bildspel att han med moppen kan vara en het kandidat...bara genom att finnas... det kanske är så att stipendiaten skal stå fastskruvad i den småländsak myllan?
I vänatm på besked föreslår jag tre Sinnesroböner och en mild natts sömn...

9:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nemo: Jag har redan lämnat det.Och vet du hur man gör? Man lägger ett nytt blogginlägg, och vips är det borta. Finns liksom inte längre. Bra va! :-D

10:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

äsch - hon får väl se fram emot Polar-priset istället! *grin*

10:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»

4:18 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka