.

Mamselamsen

tisdag, maj 30, 2006

Idag ska jag göra en "Kungen".

"Ehhh... god morgon alla Göteborgare... *harkel*... Nybrobor"!

Idag vet jag att det kommer att slinka in en och annan Nybroit här och detta tack vare att jag snackade sönder reportern från Östran igår. En reporter som för övrig gav mig grava framtida komplex. Jag pratade med henne och jag tyckte att hon var en ovanligt fräsch trettiofemåring. Döm till min förvåning och fasa, när jag fick reda på att hon var lika gammal som jag. Hon var en "femtioplusare"! Hur gör människan? Vilka gener har hon... vilka krämer köper hon... hur ofta gympar hon? Berätta, berätta.... jag kommer att slaviskt gå i dina fotspår.

Eller nä... jag är faktiskt nöjd som jag är, men detta är ett sätt att ge henne en komplimang, för jag kunde ju inte gärna sitta på "Mamsans" och berätta inför de andra gästerna vilken snygging hon var. För vad skulle de tro då? *skrattar*

Hur som helst... ny dag- nya morotsmuffinsar!

Idag serveras gamla hederliga isterband med dillstuvad potatis och gillar Ni inte det, kan vi alltid klämma ur oss lite Crepes som Dagens också. Och vill Ni inte ha något alls, är det OK att bara komma in och glo på den bloggande och flamsiga Mamselamsen.
:-)

Over and out/Mamselamsen, direkt från morgonrocken


Uppdaterad.
Efter vad jag skrev ovanför, kände jag mig manad att testa min ålder. Så jag gjorde detta testet.


You Belong in 1977

If you scored...

1950 - 1959: You're fun loving, romantic, and more than a little innocent. See you at the drive in!

1960 - 1969: You are a free spirit with a huge heart. Love, peace, and happiness rule - oh, and drugs too.

1970 - 1979: Bold and brash, you take life by the horns. Whether you're partying or protesting, you give it your all!

1980 - 1989: Wild, over the top, and just a little bit cheesy. You're colorful at night - and successful during the day.

1990 - 1999: With you anything goes! You're grunge one day, ghetto fabulous the next. It's all good!

Så innanför skalet döljer sig alltså, nästan en "pubbeunge".
Då är jag nöjd! :-)

13 Kommentarer:

Blogger Unknown tycker...

Hmm 1965...*s*

Faan då var ju knappt morsan född *s*
Eller jo lite förressten

Dillstuvad potatis *va gott*

Tjingeling
/flummar mot kaffeapparaten

7:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vilding: Håller du på att bli TANT????

7:42 fm  
Blogger Unknown tycker...

Japp..Lilltanten..det är jag det :)

Coop-kort,pensionsparande OCH alla Lotta-böckerna varsamt sparade i bokhyllan....samt att jag tycker dillstuvad potatis är jättegott

Mentalt är jag dock bara 17 plus moms

7:56 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vilding: Lottaböckerna står prydligt på rad här också.

8:00 fm  
Blogger listoplisto tycker...

Wihoo.... I belong in 1970 :-)

8:35 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Började fylla i test-eländet, men stupade på de sista alternativen. Jag förstod inte vad det betydde... Snyft snyft.
MEN det, + hur jag fyllde i det jag förstod, gör att jag redan på egen hand kan räkna ut var jag hör hemma. På 90-talet. 1890-talet.

8:50 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Finns Östrans artikel på nätet? Annars får du ju plocka fram den gamla scannern...

11:30 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag blev en 72:a!

3:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har inte sett nåt i pappers-östran idag, och jag som numera alltid skummar över Nybrosidorna. Förlåt, Nybrosidan. :)

Ska kolla lite noggrannare då.

3:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lena: Förmodligen imorgon då.

6:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

du borde ta entre för de som vill titta oxå. Mamsans live-museum eller nått...

10:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

4:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

4:32 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka