.

Mamselamsen

måndag, maj 29, 2006

Ibland tror jag de är fullkomligt galna.

EU överväger nu om det ska bli skatt på SMS och elektroniska e-postmeddelanden. Nio öre per SMS och lite mindre per e-postmeddelande. Det låter inte mycket, men jag tror att EU kan bli rätt "feta" på detta, då jag ständigt ser folk sitta och pilla på sina telefoner.

Frågan är hur de ska beskatta ungdomar som inte har någon inkomst. Ska de få restskatt varje år ändå?

Det enda jag vet är att mig lär de inte tjäna mycket på, då jag skickar cirka fyra SMS om året. Och e-post visste jag inte ens att man kunde skicka via telefon.

Men varför bli upprörd... det finns ju massor med annat som är mycket värre.

Over and out/Mamsan, som klappar sin nästan oanvända mobiltelefon.


Fem minuter senare.
Jag märker att jag har blivit lite politisk i en del inlägg på sista tiden. Och det roliga med det är att till valet i höst, står jag som ett frågetecken. Jag har alltid varit så stensäker på vad jag skulle rösta på, men denna gången är jag som en vindflöjel. Alla har något bra och alla har något dåligt. Vissa mer och andra mindre.

Ska jag rösta egoistiskt... ska jag rösta allmänt solidariskt... ska jag rösta på att ungarna får en bra framtid... ska jag rösta för bättre skola-vård-omsorg. Asch, det sista snackar ju alla om.

Men som sagt... jag har inte en susning... än.

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Tyckte allt din gubbe var lite politisk i sina uttalande idag med.
Tack för pytten den var god!

9:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsaren: Va? Nääää... har du varit hos oss idag. Pratade han med dig.

9:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ahaaaa..... var det du UTAN rodbetor? :-)

9:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tusan hakar... åkte dit redan vid andra besöket......

10:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fast de var Stephan som kommer ihåg dig... så för mig är du fortfarande anonym.

10:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Illa illa. Trodde aldrig du kunde glömma mig..... *asg*

11:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsaren: Men så har jag ett minne som en guldfisk också!

7:26 fm  
Anonymous Anonym tycker...

För övrigt har jag lite bra stalltips vad gäller det du ska rösta på i höst.....

8:47 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

orreforsaren: Då får du allt ta och ge dig till känna, även för mig!

7:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

4:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

4:32 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka