.

Mamselamsen

måndag, maj 29, 2006

Idag var det himla kul om än något lugnt.

Det kom en tjej från Östra Småland idag och ville skriva lite om "Mamsans". Det var ju i och för sig jättekul, men det roligaste var att när hon kom satt ett äldre par i soffan och fikade. Och journalisten riktigt hoppade till när hon fick syn på paret. Det var "äldre" bekanta som hon inte hade sett på trettio år. Snacka om att det blev ett himla tjattrande, om vad som hänt de sista tre decennierna. Tur för oss var det, för då hann vi få undan lunchen.

Annars inget särskilt och ingen har stämt mig för vigselringen. :-)

Jo, förresten. Jag har försökt få Stephan att begripa Espressomaskinen och skillnaden mellan Cappucino och Latte. Han trodde allt var espresso med mer eller mindre mjölk i. Men nu vet han skillnaden och hur man tillagar dem med skum och allt.

Over and out/Mamsan, lite trött i benen.

11 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Har du sett vad din urgulliga dotter har gjort at mig???

5:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

hihi, typiskt pappa.. du får skriva ut lite "kafferecept" härifrån - http://www.beige.nu/3.3.asp :)

5:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Hon är inte dålig hon!

Jessica: Nu ska vi inte överdriva. nymodigheter funkar inget vidare här i Nybban.

6:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag skulle uppskatta väldigt mycket om du hade en liten "kaffe-skola" - jag är nämligen värdelös på lattar, esspressoar och cappucinos :D

6:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anreas: Fixa en maskin... jag tror den kostar mellan 20 000 och 100 000... sen är det lätt som en plätt. :-)

6:11 em  
Blogger Jubbe tycker...

Ja du...men det verkar som ni har fullt ös på mamsans...kul med en sådan bar start!

//J

6:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jubbe: Fast idag tyckte vi det var för lugnt.

7:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

"Koffie verkeerd" - den holländska varianten är kaffe med mer mjölk än kaffe. Exakta temperaturer och sånt vet jag inte. Jag dricker bara Philips-Senseo-apparats-Douwe Egberts-coffie-pads-kaffe på tisdagarna med Meneer Stembord av ngn anledning (kom mig aldrig för att be ordentligt om te, vilket skulle krånglat till hela proceduren ordentligt för honom...)

9:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

josephine: Kaffe är en vetenskap!

9:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har ni lärt er att göra fina mönster i latte-skummet än då?

//Oee.

10:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oee: Nä... här är det bara lite choklad på... lite här och där.

10:50 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka