.

Mamselamsen

onsdag, maj 31, 2006

God morgon alla!

Jag har precis ögnat igenom våra lokaltidningar och hittade detta i Östran.

"Gratis kollektivtrafik för alla unikt för hela landet".

Vi kommer alltså enligt tidtabell kunna åka gratis runt om i kommunen, om man bara ringer och bokar tre timmar innan. Detta borde ju vara toppen för alla gamla, handikappade och ungdomar som inte bor inne i själva Nybban. För att inte prata om alla turister, som är ganska många, som kommer hit och inte har bilen med sig... nu kan de på ett ganska enkelt sätt ta sig runt i Glasriket.

Och den som varit med och bestämt detta är bl.a. ett av våra kommunalråd, Markus Lund. Ja, Ni vet han jag skrev om i höstas , han som blev "utpimpad"... "Skicka in ett textförslag och Ni kan vinna en helnatt med Markus Lund". Förresten... någon som vet hur det gick och vad hans fru tyckte? :-D

Nä, nu måste jag lämna datorn... Mamsans väntar.

Over and out/Mamselmamsen, "fit for fight".

Uppdaterad.
Puh.... ser hos Millan att hon äntligen är på gång igen. Men jag höjer ett varningens finger... Ta det lugnt, så det inte blir något kvarstående skit i ryggen. Jag känner dig, du är precis som pappa, "Odödlig"!

Fick just reda på att Millan också har en fotoblogg nu "A swede in Hollywood". Vad tusan... först ex-svärsonen och sen hon. Är det nån fluga det här? Jag kanske också skulle skapa en jag med, med bara.... matfoton! Hm... kan vara en tanke. :-D






11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Eh, jag visste inte ens att nybro hade kollektivtrafik.... ska vi åta en sväng till alsterbro i sommar alltså - gratis?

8:45 fm  
Anonymous Anonym tycker...

trevlig beskrivninf av "min" tidning - http://www.vassaeggen.se/2006/05/post_25.html

9:52 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jamen... så nämner du inte (ens i förbifarten) att det var ett stor, nästan en halvsida, reportage om mamsans idag? Rubriken "Populär bloggare öppnar café" var väl riktigt as-kalas (för att använda ditt eget uttryck)!

10:36 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Lena: Om du har en scanner, scanna artikeln! :) Så nyfiken, och riktigt kul rubrik!

10:47 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Har artikeln kommit in än? Jag har kollat i Östran på nätet, men hittade inget mer än att några hade blivit sjuka efter restaurangbesök på Mors dag... sen såg jag att det inte var i Nybro *andas ut*

10:50 fm  
Blogger Gagga tycker...

Tycker nog dina mat/kakbilder blivit bättre sen du öppnade Mamsans. Du kan om du vill :)

11:21 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Näe, sorry Jessica (och alla andra nyfikna som inte har tillgång till rätt tidning), jag har ingen scanner. Men jag kan avslöja att det var en bra bild också. På James. Och Mamsan själv, fast James var ju mycket större.

3:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Asch, jag glömde tidnngen på Mamsans. Jag ska be Stephan a hem tidningen.

4:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mamma: du får gå o hämta tidningen, det är ju bara 100 meter till mamsans hemifrån er ju. :)

4:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jessica: Det ösregnar!

4:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»

4:18 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka