.

Mamselamsen

söndag, april 30, 2006

Valborgsmässofirande!!

I den här stan är det minsann inte bara en massa karlar med gulnade studentmössor som hälsar våren välkommen.
Valborg1liten
Här har vi rejält dunka-dunka också. Sååå.. häftigt! Jag tror ta mig tusan att mjälten "shakade" loss ordentligt och alveolerna "head-bangade" i takt, när jag träffades av ljudvågorna. Och jag fick en sådan oemotståndlig lust att bara skrika: "Shake your tits, baby"... men min goda uppfostran höll mig tillbaka.

Men OK... här är det blivande bålet!
Valborg2liten
Nu har ju inte vi en aning om ifall det gick att tända, för vi drog iväg som två blöta kattor efter en halvtimme. Det var mycket trevligar att bänka sig på "Lill-Kebaben" och svinga en bägare och bli serverad smaskensmat... liten kebabtallrik med klyftpotatis och mellansås. (Haha...Nu blir Millan avundsjuk.)

Och fyrverkeriet... tja, det ser vi från tornet... säkert bäst av alla. :-D

Så, det närmsta Valborgsmässoeld jag kom idag är denna.
Valborg3liten
Och den kändes alldeles perfekt när vi kom hem genomfrusna. Våren sjunger vi in samtidigt som vi skålar i Glögg! Och jag tror vi har det mycket mysigare än alla de, som just nu huttrande står nere vi Linneasjön. "Skål ta mej fan"!

Over and out/Mamselamsen, fullt påklädd.... och morgonrock!


"Better place-Tille´s song" och lämna gärna något till hans fond!

15 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Vad har de lagt bålet i för nåt? Ser ut som en båt eller badkar. Igelkottsäkrat kanske ;o)

9:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Fyrverkerierna var väl helt ok från vardagsrums-fönstret? Fast de var bättre på nyårs-afton! Skål på er / Jenny som endast dricker saft!

9:37 em  
Blogger Jubbe tycker...

åååå vad jag saknar min kakelugn när jag ser er fina brasa. Hade en 100 årig kakelugn i min gamla lägenhet i ett hus byggd på 1600 talet. I min nuvarande lägenhet har jag ändå en eldstad...men får inte elda i den för sotar'n. Man kan inte få allt så den pryds av fina blockljus...vilket kommer bli min enda "majbrasa" iår.

//J

9:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tess: Det är en container.... eldfast!

Jenny: Ja, nyårsafton var bättre. Och nått starkare än saft, ska du INTE ha!
Jubbe: Vi har fyra kakelugnar här... men det är bara två som funkar.

9:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag blir också avis. Jag äääälskar kebab :) Fast det kanske inte är det hon blir avis på :)

9:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mammakatt: Millan och Jessica säger att kebaben där är bäst i världen. Och då har de ätit kebab på många ställen.

10:03 em  
Blogger Humlan tycker...

Vacker eld, varm omgivning, kunna sitta och dricka något varmt... jag tror inte att ni kunde ha det bättre!

10:27 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Skål Mamsen! Efter ha sett elden på Skansen och faktiskt INTE frusit har jag också krupit in i morgonrocken, med ett glas vin.

11:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Londongirl: Halle lu li ja!

11:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det gick att tända bålet. Var därnere i regnet och tittade. Tur man kunde stå under tallarna. Men var ändå som en dränkt katt när vi gick därifrån. Själv så blev de en latte å muffins på Mcd. Kebaben var stängd då. Och ja. Dom har verkligen god kebab där. *vet* :)

12:44 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Här var vädret perfekt för en sån här afton. Härlig kväll.
Skulle ni inte börja jobba den här helgen?

12:57 fm  
Blogger crrly tycker...

Mysigt! Vi har också haft en inne-gos-kväll! :)

1:21 fm  
Anonymous Anonym tycker...

1. Apelsinsmak som du har med på bilden är djäkligt bra faktiskt.
2. Brasan här hemomkring var med trevlig. Eller åtminstonde arrangemanget runt om kring.
3. Det finns folk som lever på att renovera kakelugnar. Även i Nybro

10:58 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsaren: Heter de Apelsinsmak? Jaa, de var faktiskt as-kalas. Jag stod länge och "head-bangade" lite smått. :-)
Av de två kakelugnar, som vi inte kan elda i här, är det bara en jag skulle vilja ha igång. Den i mitt sovrum, struntar jag i... vill ju ha svalt när jag sover.

11:14 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ville bara säga tack för fina ord :-)

T. Apelsinsmak

8:35 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka