.

Mamselamsen

lördag, april 29, 2006

Kommer Ni ihåg min nya fina dator från igår?

Den där stationära, som skulle vara så himla stabil. Den har fått totalt "tuppjuck" idag. När jag var inne på en sida... Sabinas... och skulle skriva en kommentar fick datorn ett mycket allvarligt anfall av delirium tremens. Så fort jag klickade på en länk, började länken flippra och ha sig. När jag sen skulle stänga ner och starta om, löpte det sista Word-dokumentet amok. Det sa bara swisch och så hade jag trettiotvå likadan dokument öppnade. Sen var det totalt omöjligt att överhuvudtaget stänga av datorn... fick dra ut sladden.

Där fick jag för stabilt. *morrar*

Nån som vet vad som kan ha hänt?

Over and out/Mamselamsen, liiite irriterad.

12 Kommentarer:

Blogger Anna tycker...

Det där med massa worddokument har hänt mig oxå, två gånger till och med... vet inte varför det blir så. Har sluppit "tuppjuck" ett tag nu efter att ha rensat datorn.

8:51 em  
Blogger Fröken J tycker...

men seriöst du måset ju ringa o få service på den. jag har dell de kommer hem o meckar med dator så bekvämt haha. men allvarlig om den blir sån efter en dag hur tusan skall den vara om 6 månader då. hoppas du löser problemet iaf, så surt.

9:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Asch, jag tar kontakt med killarna på tisdag... kan ju använda Stephans så länge

9:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Troligen fel installationsordning av programmen. Vilken denna ordning nu egentligen är har jag inte riktig koll på, men Office-programen och antivirusprogram bör installeras efter varandra.

9:22 em  
Blogger Batbut tycker...

Jag tror att Du utstrålade alldeles för mycket positiv energi, hårddisken sög åt sig och blev elektrifierad. TÄnde på alla cylindrar och padonk så blev hela alltet knasigt. Du måste mao tygla Din utstrålning

10:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Batbut: Min utstrålning just nu består av raggsockar och leopardmönstard morgonrock.... kan det vara det?

10:09 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Min nya har flippat ut i mailen ett par gånger. Hela mailet rullar och blinkar och bär sig åt. Men jag har nära till support...

10:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Min bästa support befinner sig i Köpenhamn idag.

10:51 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Det ar ju det jag sager...skaffa MAC!!

11:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Calua: Nästa gång... om 20-30 år eller så. :-)

11:42 em  
Blogger X tycker...

Min gästbok är visserligen ganska störd också, så man vet aldrig om den kanske hjälpte till...

12:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sabina: Och jag som skulle skriva att jag lyssnade på Bröderna Djup på radio igår.... "Lien".

De ÄR kult!!!

4:06 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka