.

Mamselamsen

fredag, mars 17, 2006

Jag har läst ganska många veckotidningar de senaste veckorna...

och överallt är det tips om vad som "gäller" för våren och sommaren. Slår jag ihop alla dessa sidor, för vilka färger som gäller, så ska vi vara: Vita, gula, rosa, röda, roylablåa, guldiga, skogsfärgade. Jag blir så himla förvirrad, så jag håller nog fast vid det jag gillar högst... rosa och GULD!

Förresten fick jag tidningen Hennes som "gästtidning" härom dagen. Gillar den inte!!! De tjugofem första sidorna bestod av sjutton sidor reklam. Måste kolla hur många sidor hela tidningen består av... vänta. Det var fyrtiofem sidor. Och då räknade jag bara helsidor. Jag kan förstå att tidningar behöver få reklamintäkter... men detta var alldeles för påträngande... det liksom slog min på en gång och lusten att fortsätta bläddra avtog för varje reklamsida som dök upp.

Veckorevyn hade sexton helsidor!!! Det kan man faktiskt ta!

Jag sitter här med den värsta amerikanska skvalletidningen "Star"... nu ska vi se hur många reklamsidor den har... vänta... ska räkna. Tjugofyra!!! Och då är den ändå amerikansk.

Så, skärpning Hennes... jag som läsare vill inte betala 39,50 för att bara läsa sånt som Ni redan fått betalt för.

Over and out/Mamselamsen, som inte gillar att känna sig lurad. Tack o lov har jag inte betalt för tidningen.

3 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Hos frissan idag blev jag uppdaterad vad gäller mode och kändisar.
Och vad gäller modet så tappade jag modet. Jag är ute.

10:33 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Hej. Nu e jag hemma ifall du vill ringa..

11:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggis: INTE då? Det vet jag... du har ju världssnygga gåstavar. :-)

12:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka