.

Mamselamsen

torsdag, februari 23, 2006

Vad är det som är så hemskt?

Jag har läst på olika ställen om den där mailinglistan "Elit", där de snackar skit om de som inte är med i "klubben för inbördes beundran".

Men snackar skit/skvallrar är ju sånt som jag gör ibland.

Min väninna här i Nybban, har totalkoll på den yttre bekantskapskretsens i många fall vidlyftiga sexliv... till höger och vänster. Vi kommenterar ofta vem som gått upp i vikt, ner i vikt, färgat håret och gjort det eller det. Skillnaden är kanske att vi är bara två i vår klubb och att vi inte har det på pränt.

Jag tror eller rättare sagt jag vet, att de kryllar av sådana "klubbar" här i Nybro, där jag ibland kommer på tal. Men "what the heck"... det bjuder jag på.

Men man bör man kanske inte önska livet ur någon, som det tydligen hade gjorts gentemot en kvällstidningskrönikör.

Over and out/Mamselamsen, som inte pratar skit... jag bara skvallrar lite vid fiket på Willys.

19 Kommentarer:

Blogger Farsan_Baloo tycker...

Tycker inte heller att var så mycket att orda om. Troligen haussas det pga att det var en journalist som hamnat som måltavla.

10:14 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Förmodligen.

10:17 fm  
Blogger PGW tycker...

Nån journalist som var putt som inte fick vara med kanske.

Och Bard som vill ha all upmärksamhet han kan få inför melodifestivalen. Säga vad man vill om den skruvade karln, men han är otroligt bra på marknadsföring!!

10:38 fm  
Blogger Elca tycker...

Klart det inte är hemskt. Det är så uppförstorat. När man diskuterar huruvida det är "ok med förtal i slutna rum" som de gjorde på svt imorse så blir det bara extra löjligt. Seriöst. Och att allt blåser upp nu när Elit funnits i evigheter. Vansinne.

10:47 fm  
Blogger MB tycker...

´men det är lite otäckt att en del av medlemmarna faktiskt jobbar med saker som i förlängningen kan påverka de de baktalar.....lite som im.verket....rasister som jobbar med invandrare......men visst skvaller finns överallt.....och Bard är ett geni när det gäller marknadsföring....så jag är rätt övertygad om att det är han som läckt....

11:00 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag skvallrar oxå..rätt duktigt..
( säj den som INTE gör det)

Jag har oxå ett gäng som jag ringer runt och skvallrar med
( Hallå Mustafa Can..vi sa riktigt elaka saker om Carola förra veckan....Jag vill se en artikel om det tack)


Snart lugnar vattenglaset nog ner sej och som Pgw antyder så vinner A.Bard melodifestivalen så att vi får se honom i Aten med sina kortbyxor....:)

11:06 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

*skrattar* För att inte tala om vad vi/jag tyckte och sa om Lena Ph efter lördagen framträdande i TV.

11:28 fm  
Anonymous Anonym tycker...

ja eller vårt allmänna dissande av Belinda Slugge,,,,

Hon attackerar mej ( nåja inte just MEJ) i sin krönika idag....Och jag säjer bara en sak...

GE FAN I MITT VIN....!!!

vill jag ta ett eller 2 eller möjligtvis 3 glas vin en fredagkväll låt mej då göra det....( 1½ flaska ryms lätt i mina bautaglas)

11:39 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hihi...

12:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Slugge kanske oxå är med på den där mejl-listan? Eller så är hon inte det och det är därför hon är så sur hela tiden?

0.3promille läste jag nu att Pilsäter hade i utandningsluften..Är det 1½ flaska vin dan innan?

jag har ingen aning....

1:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Inte jag heller.

1:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Cecilia Hagen skriver en kul krönika idag om detta "hemska"...

1:43 em  
Blogger crrly tycker...

Jag komemr aldrig att förstå varför folk finner nöje i att skriva överjävliga saker om andra, vad vinner man på det liksom. Helt fel sorts respekt. Och att sen sprida ut det till tusentals av minst lika skvallriga gelikar. Fy fan.


Love makes the world go round.


(Och nej, jag själv skvallrar INTE. Men jag är inte "en bättre människa" för det. Jag är bara ointresserad och tycker att det är jävligt obehagligt med skvaller. Mår riktigt jävla fysiskt illa.)

1:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Fler skulle sköta sig själva.

2:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

kapple: Jag har läst den. *ler*
crrly: Skvallrar du verkligen inte med nån väninna eller syster?
Lindansaren: Jo, men lite skvaller gör ju att man själv känner sig själv så förträfflig. :-) Är det inte det de där mailinglistorna går ut på?

3:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jo, jag vet - därför ska jag ta mig i kragen nu och äta, duscha och hänga tvätt. Sen umgås med kompisar!

4:31 em  
Blogger crrly tycker...

mamse: Nää... Har nog aldrig gjort, vad jag kan komma på ens. Hm.

7:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

I vår lokaltidning står idag att:
"Skvaller - det är livsviktigt"
"Har du ett bra skvaller så är du i en position att få reda på mer. Skvaller fyller en viktig social funktion. Den som inte skvallrar kan uppfattas som osocial och mindre pålitlig. Men det krävs att man skvallrar med finess och balans."

7:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

jag fattar fortfarande inte hur folk kunde tro att nedskrivet skvaller på en "hemlig" lista inte skulle komma i fel händer till slut?... korkat. Sen är det skillnad på nyfiket skvaller och illvilligt skitsnack. Jag har växt upp i en byhåla så jag vet!

6:33 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka