.

Mamselamsen

onsdag, februari 22, 2006

Olika sätta att väckas på.

Man kan väckas av:
-kaffe på sängen.
-väckarklockan
-hungriga och aspigga barn.
-sopbilen.
O.s.v.. o.s.v.

Men jag blir varje morgon väckt av en sån här.
Lecakula liten
Runt sex tycker våra älskliga kattor att det är dags för mig att gå upp. Och de har kommit underfund med att om man tar sig upp i fönstret och krafsar lite i krukan med "Garderobsblomman", fastnar det snart en lecakula på en klo. Denna studsas ner på golvet och sen jagar Ebba och Elsa "järnet". Och jag kan inte för mitt liv förstå att en dylik kula på ca 0,3 gram kan låta så vansinnigt mycket. Tusan tror om den inte även väcker grannarna under oss.

Men jag ska minsann stämma i bäcken... och köpa hönsnät och lägga över mina krukor. Haha... Tji fick Ni, kattuschlingar! :-)

Over and out/Mamselamsen, behöver sova middag nu.

12 Kommentarer:

Blogger schmut tycker...

jag har gett mina katter studsbollar jag. min gubbe är inte glad..haha

2:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

då har jag lite tur iallafall..

Jag blir förvisso väckt av en uppfordrande röst som kräver välling men han är lite trött så det brukar inte bli förrens vid 9 :)

Ååå kan du inte åka snart så jag får en fullständig rapport över shoppingen :)

Idag ska jag laga din parad-rätt
Korvstroganoff

Men jag tar inga kort *S* och tur är väl det..den brukar se ut som din...

tjing

2:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Schmut: Mina kattor har sådana också... de läggs undan varje kväll... om vi hittar dem.

Cian: Snart... s n a r t !

2:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mina katter har nog inte riktigt samma dygnsrytm som dina... Vaknar snarare vid 17, och kör järnet fram till 2 på natten. Jag gjorde det stora misstaget att köpa två råttor till dem, som vid minsta beröring kvittrar som fåglar (fråga inte varför de kvittrar istället för piper...). Katterna älskar dem, hur kan jag då ta dem ifrån dem?

2:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kvittrande råttor.... det gillar jag. :-)

3:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Lecakulor är här ett minne blott!
Däremot en massa annat bus hittar dom på. Värsta är när dom tycker jag är E6 när jag sover.

3:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Är detta nå´t man kan äta?

3:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

eeeeeee är det bara jag som tyckte att det såg ut som om de hade lagt en "liten lort" på kudden??

4:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

red: Nä... syrran ringde nyss och sa det.

4:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åh.. inte bara jag som tyckte det. Det såg ut som en lort..

9:55 em  
Blogger crrly tycker...

Jag har förgäves försökt lära lilla katten att det inte stavas leka-kulor, men hon går inte på det, suck.


F ö har hon upptäckt att det går lika bra med små hårda förtorkade pluttar, de är minst lika skojiga... :-/

11:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

De är underbara :) *dubbel-kram* (till katterna ;)

6:38 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka