.

Mamselamsen

tisdag, februari 21, 2006

Några steg är tagna.

Steg 1. Jag har börjat sälja av lite aktier. Jag tror att den långa "piken" uppåt snart är nådd. Och utan att kolla ordentligt, valde jag tydligen rätt dag att sälja på.

Steg 2. Jag har börjat fatta att det bara är lite drygt en vecka tills jag åker till sol och värme. Har alltså varit och beställt dollar. Dock har resan, i och med att jag fortfarande är helt slut efter influensan, ändrat lite karaktär. Jag ska med hjälp av värme och sol återhämta mina krafter, så jag blir samma gamla vimsiga jag igen. :-)

Tänk alltså... nästa torsdag är jag på väg till Californien igen. Jag ska gå på Millans konserter... sen ska jag nog bara ligga vid poolen och insupa krafter. För vem vet vad som väntar när jag kommer hem. Jobb.... jäkligt mycket jobb!!! *lika hemlighetsfull som vanligt*

Jag undrar om det är dags att få resfeber?

Over and out/Mamselamsen, som nu ska beställa flyg till Arlanda, vilket betyder att jag får sitta hela natten på Arlanda och invänta det tidiga flyget till LAX. Leka nån?

15 Kommentarer:

Blogger Lyckliga Grodan tycker...

I CA blir man frisk.. det tror jag visst.. :)

9:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Visst har du fått resfeber! Men du har inte upptäckt den ännu. I kväll blev jag uppvaktad av en stalllkatt, han jamade på mig. Förstod inte varför då kom jag på att jag har löpkatter hemma..

10:01 em  
Blogger Humlan tycker...

Då är det bara att åka iväg och samla krafter... av solen och poolen och musiken och människorna och shoppingen och dottern och...

Måtte du bli riktigt sprängfylld av kraft, ork, arbetslust och gott humör (fast det brukar du väl ha trots att det andra tryter) Sedan kan du komma hem och sätta igång med roliga projekt och förverkliga alla idéer!

10:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hej Mamselamsen,
ville bara hälsa att jag tycker du lämnar väldigt fina och goda råd hos andra, krisiga, bloggare.
Eloge till dig! ;)

10:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Och så ska jag vinna hundra tusen i morgon. :-)

10:22 em  
Blogger Humlan tycker...

Visst ja! Jag skulle ju lämna in Lotto i morgon... eller tänker du vinna allt, så att det inte är någon idé?

10:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

De har en jackpot på 12,5 miljoner EurO i början på mars på statslotteriet... men jag är så dum att jag tänker alltid att OM jag nu skulle vinna, då kommer jag att förlora ngt annat istället... Det heter ju att man har otur i spel men tur i kärlek *ler* (Dessutom kostar holländska statslotteriets lotter typ 200kr styck...) Krya på dig i LA! spring nu inte runt och shoppa och få en hjärtinfarkt på köpet!!

10:48 em  
Blogger Batbut tycker...

Det finns alltid en soffa ledig i Trollskogen *S*

11:00 em  
Blogger Krokofanten tycker...

Hipp hurra vad du måste vara glad för att träffa din dotter igen...
Min mamselams kommer och hälsar på mig om... euh... 45 dagar... Om jag längtar... Jovars... :o)

7:52 fm  
Blogger Ilva tycker...

Jag skall ta flyget 7.50 torsdag 2 mars terminal 5, arlanda, Stockholm sweden, europe, the world, the Universe, ar du dar da? Om jag kommer lite tidigare kan vi ta en kaffe?

8:11 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Så kul...en hel natt på arlanda :)


Annars finns det en ledig soffa ca 15 minuter från Arlanda

HelPension

Brutal uppväckning av en Vilding.kaffe och cigg under fläkten + transfer till flygplatsen

*S* sååå otrooligt lockande eller hur *S*

Själv kommer jag nog göra en Åke snart oavsett vinst i kväll eller på lördag...sååå trött på mitt jobb...

Hmm det där jobba,,jobba jobba,,,har det med din Makes resa till Löttorp att göra?? *nyfiken*

tjingeling

9:04 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: jag ska ju BARA vinna hundra tusen.

Lalandakid: Tack.

Jose.. Känns som mest vila och rekreation.

Jag vågar nog inte lämna Arlanda... försova sig. Men tack!

Ilva: ja, jag är där... kom tidigare.... mycket tidigare... mitt flyg går 6.50. Vi kan ses efter incheckningen.

Krokofanten:Mammor längtar man väl alltid efter? :-)

9:25 fm  
Blogger Ilva tycker...

Vad kul!! Vi kan val maila lite nasta vecka, maste kolla upp hur det ar med de tidiga forbindelserna mellan Uppsala och Arlanda!

9:48 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva! ja.

10:21 fm  
Blogger crrly tycker...

Ååååå, vad härligt! :D PRECIS vad en mamse behöver!

11:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka