.

Mamselamsen

tisdag, februari 21, 2006

Jag har klockat Ebba och Elsa.

24.00-07.00 Som en björn om vintern... koma.
07.00-09.00 Som en sengångare... lite lojja.
Gosa, äta, kissa, bajsa, undersöka dagstidningen med tänderna, stå och glo ner i toastolen
09.00-15.00 Som stressade uttrar.... hyperaktiva. Och då är det ett understatement!
Soffan-köket-fönstret-älgen-soffbordet-skafferiet-vedkorgen på 5,7 sekunder
15.00-20.00 Björn igen... koma!
Då kan man hitta dem lite överallt. I en byrålåda, i björken, i linneskåpet, i fönstret, under soffan, i bokhyllan eller bakom Stephans dator.
20.00-24.00 Uttrar igen!
Äta, bajsa, kissa och så, Tv:n-soffan-toaletten-köksbordet-fönstret-björken-datorn-björken-river med sig mina kängor i farten på 3,9 sekunder. Nu är de verkligen upp i varv.

Fattar Ni att jag är trött... trött av att bara se dem.

Fast just precis nu är det lugnet före stormen.
Sover liten
Elsa sover liten

Over and out/Mamselamsen, som nu tar undan allt ur fönsterna. :-)

11 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Katter och hundar är helt enkelt digitala. Antingen av eller på, det finns inga mellanlägen.

7:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bara en liten stund på morgonen.

7:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nu förstår du varför jag inte har en enda grönväxt hemma,, för jag har ju 4 som jagar varandra! Härligt!

7:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Men man tycker ju att Ebba borde vara lite slak efter operationen... men icke!

7:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Katter har bra läkkött ;o)

Tänk dig då tankensex stycken efter varandra... *hihi*

Tyvärr försvann din första kommentar från min sida =(. Jag lyckades nämligen med konststycket att kopiera in fel html-kod från haloscan, så alla kommentarer skulle hamna på samma kommentarsida och det vill jag inte. Nu har jag ändrat, och då försvann din kommentar... Så du får väl skynda dig tillbaka *lol*

7:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

tess: Nix... det funkar inte!

7:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Låt vara att det är en dum fråga nu... Men är det kommentarerna som inte funkar eller tanken på sex katter som jagar varandra som inte funkar? Blev bara lite förvirrad lixom...

9:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kommentarerna! *skrattar*

9:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bara tolv timmars sömn per dygn? De katterna är ju inte normala... katter ska sova MyckeT mera! När Oskis var liten var han också i "koma"-läge. Man kunde till och med dra ut tungan på honom och han vaknade IntE! *lol*

10:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ha ha måste ju bara tala om att Elsas bror/halvbror e precis lika dan. Allt i fönstrena bara ryker ner. Han har nog haft sönder ett 30 tal krukor. Nu har hans matte tröttnat och använder bara plastkrukor. Å han e 4 månader äldre än henne. :) Så nu vet du vad du har att se fram mot. :)

11:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jossan: De ÄR inte normala! :-)

Fia: Ja, här är de liv i luckan... jag har satt fast kvarvarande saker i fönstret med ståltråd. :-)

9:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka