.

Mamselamsen

onsdag, februari 22, 2006

Om man tänker logiskt.

Egentligen är en del sporter fullkomligt vansinniga om man tänker logiskt.

Konståkning: Åka på järnbitar, vrida kroppen ur led och med fara för sitt liv utföra livsfarliga svanhopp.

Skidåkning: Hasa på nederbörden, så fort man nånsin kan, med träbitar på fötterna .

Fotboll: Tjugo man... ja, det är bara tjugo som jagar.... en läderkula i flera timmar för att försöka få in den i en stående fyrkant som vaktas av en man med gigantiska handskar.

Golf: Behöver jag säga nått?

Kasting?: Är inte det när man står på land och fiskar.

Backhoppning: Jag menar... VARFÖR?

Boxning: Att slå varandra sönder och samman. Den vinner som fortfarande är vid medvetande.

Hästpolo: En form av bandy från hästrygg. Jag undrar vad som föranledde till att denna sporten uppfanns?


Ja, det finns många många fler sporter som är fullkomligt galna, om man tänker efter vad de egentligen sysslar med. "Half-pipe... puckelpist.....

Over and out/Mamselamsen, som trots allt, mer än gärna står vid sidan om och tittar på dessa galenskaper.

8 Kommentarer:

Blogger crrly tycker...

:) Mänskligheten är ganska rolig ibland.

10:46 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men finnarna har nog de roligaste sporterna eller vad säjs om:

Fru-racet ?

Du ska bära din fru så länge du orkar över axeln...

Bastubadning

Den som sitter längst i 80 graders hetta vinner...

( tror förvisso att jag skulle klara det ..älskar värme)

När blir de OS-grenar?

tror det skulle var mycket roligare att titta på än tex. de där konstiga cykelgrenarna där de bara åker runt,runt i en bana

10:47 fm  
Blogger anna tycker...

Men lova att du tittar på uv-rugbyn när det blir en os-sport och jag är med?

10:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anna: Jag hade tänkt att ta skriva om den sporten... men av respekt för dig lät jag bli. *skrattar*

cian: Där kan man snacka sport alltså.

crrly: Japp, helt klart!

11:23 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men vad är då en vettig sport/sysselsättning?

3:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orientering kanske? :-)

4:10 em  
Blogger anna tycker...

Hahahaha, nu måste du skriva vad du tänkte!!!

4:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ja, det är ju som jag sagt förr. Sport ÄR farligt och bara dårskap...och Cian...glöm inte mobilkastning! Du ska slunga iväg din mobil så långt du kan...det hjälper om du är extremt trött på mojjängen med!

9:06 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka