.

Mamselamsen

torsdag, februari 23, 2006

*asgarvar*

Så fick jag alltså rätt om det i alla fall. Jag har ju skrivit om detta hela hösten och vintern.

Kolla Pale Green Woman . "You made my day, baby!"

Vad kostar det då att få ut en arbetslös i arbetslivet. Räkna bara arbetsförmedlarens lön. Jag har fått höra vad ingångslönen ligger på.... så adderar vi några år. Jag "höftar" då till en lön på 23.000:-. Sen lägger vi till sociala avgifter och försäkringar. Tja. då slutar summan på cirka 370. 000:-/år.

Tja, vad säger man om det?

Over and out/Mamselamsen, hur "oförvånad" som helst.

6 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Jaa spontant säger jag "ge pengarna till mig istället"! :-)

8:42 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Eller mig! :-)

8:48 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ja, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...

2:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Skratta... det är roligare! :-)

2:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Rebecca: Är du intresserad, kan du gå bakåt i min blogg, för att få reda på vad som väntar dig. :-) jag tror det börjar i september

6:26 em  
Blogger PGW tycker...

Rebecca, njut av den period när de gör ingenting, det är när de börjar göra något som de är rent odrägliga ... de har de mest märkliga idéer om vad man ska göra.

7:50 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka