.

Mamselamsen

tisdag, januari 31, 2006

Ännu en utmaning!

Denna gången kommer den från Ett Flumbarn

Denna gången ska jag skriva om "Fem saker jag är bra på". As-kalas! Men det uppstår ett gigantiskt problem..... fem!.... bara fem? Det är nu jag måste börja prioritera. SÅ:

1. Jag är superdjävlig på att lura skjortan av Er alla här på bloggen. (Jag är inte alls så himla glamourös och GULDIG som jag ger sken av. Sitter som vanligt här i sunk-morgonrocken)
2. Jag är en rackare på att manipulera folk... om jag vill. Ja, rent av slipad!
3. Jag är väldigt bra på att lyssna.... om folk bara får tyst på mig.
4. Jag är ett fantastiskt mode-orakel.
5. Jag är väldigt bra på att ge mig ut på "djupt vatten" utan att vara särsklit rädd.
6. Matfotografering.....Njääää!
7. Jag tror att jag är en bra hustru och mamma.
8. Jag är väldigt bra på att planera och analysera.... grovjobbet får någon annan göra.
9. Jag är solidarisk mot familj och vänner. Sviker aldrig!
10. Oj, höll på att glömma. Jag är väldigt bra på aktier och fonder.
11. Prestigelös.

Sen har jag en dålig sida. Jag är riktigt jäkla usel på att räkna.

Over and out/Mamselamsen, bra!

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Men ändå en fena på bokföring och reakap! :)

7:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lena: Jajamensan... gjort bokslut idag... et väldigt enkelt ett.

Ilva: Det var för din skull jag skrev det. *skrattar*

7:44 em  
Blogger Ilva tycker...

Ta bort bort punkt 6. sa kanske man kan tro pa resten...

7:45 em  
Blogger Ilva tycker...

Men mamselamsen da-HUR visste du vad jag skulle skriva...

8:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det är jag som är originalet till Oraklet från Delphi.

8:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Oraklet i Delphi

Är du SÅ gammal....

Du kan alltså svara ett ärligt ja när barnbarnen kommer sen och frågar om du var med på arken....*S*

Jag är duktig på allt men allra mest är jag ödmjuk *s*
Men en sak skryter jag med och det är att jag är en jäkel på att svetsa.

Tjing

9:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Tro det eller ej.... men jag kan/kunde också svetsa. Både gas- och el-svets. Jag gick byggnadsteknisklinje på gymnasiet, för så där 100 år sedan.

10:03 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka